söndag 26 juli 2009

Vilken jäklig dag!


Vaknade upp, FUL som faan...Riktigt jävla FUL, jag lovar!
Inte för att jag går här och tycker att jag är snygg annars, men idag, fy faan...
Det går inte riktigt att beskriva påsarna jag hade under ögonen, ni får helt enkelt föreställa er det värsta och plussa på några tusen påsar till...Sen att jag va helt svart under ögonen gjorde ju mig inte snyggare precis!

För lite sömn...För lite skönhetssömn....

Det här med bebistiden är ju inte riktigt jag...Jag tycker det är en ganska så jobbig historia, med mycket skrik som man inte förstår ett dugg utav...Sen att man är mamma, som har gått och burit på sin gullegris sen han va en liten spermie, gör ju inte MIG direkt klokare...
Jag blir FÖRTVIVLAD när det skriks, och det aldrig tar slut...Som mamma gör man ALLT och lite till, och hjälper inte det, då känner man sig bara TOM...
Som idag, när jag glatt får lite tid att ta den där lååångpromenaden jag drömt om i 4 veckor! (Jo jag va ute och tog värsta rundorna första veckan, men fick för ont för att fortsätta, sen fick jag "klagomål" från bvc att inte ta i alldeles FÖR mycket!)
Och ja, jag hade riktigt ont...Kunde inte gå, inte sitta, knappt ligga på hela kvällen efter det...

Så idag efter en lång väntan, tar jag på mina nya gympisar som jag har fått av maken, tar lilleman i vagnen och trippar glatt iväg...
Kommer halvvägs, och kommer på att jag har värsta skavet!!!!! AJ som in i...Gjorde allt för att försöka förtränga, men icke...
Så där står jag mitt i min runda, och kan knappt gå...vänstran gör duktigt ont, så jag tar av mig dojan och ser att det är uppskavt, och strumpan har fastnat sådär jättefint ni vet...HUA!!!!

Står och funderar på att det är 45 minuter hem...JOBBIGA 45 minuter...Men jag måste ju ta mig hem, och vad händer då..?
Lillen i vagnen börjar självklart gallskrika så han blir tomat i huvet....
Så där går jag, eller haltar jag fram med värsta tomat-skrikapan i vagnen....ONT ONT ONT!!
Får tillslut ta av mig vänstra dojan, och gå utan...Jag, haltandes med EN st doja i handen, och den andra på, plus en tomatröd skrikapa i urbanvagnen...
Kan säga att jag va GLAD när jag kom hem igen...Men det va inte lilleman, som har vatt vaken sen dess och somnade precis...Ögonen har vatt stora som bowlingklot hela kvällen...Han är en väldigt vaken liten prins, har endast sovit mellan 11-13 idag...
Kan ju hoppas att han tar igen det under natten, för han behöver sin sömn den lille fisen...

Nu har min man vatt och nattat den store fisen, som körde lite trots precis innan...Så efter en hel del skrik, så är det nu tyst i Valjehåla...SKÖNARE ÄN SKÖNAST!!!
Vi föräldrar ska se en film UTAN att somna hoppas jag...Så jag säger PUSS och Godnatt...Tosselilla imorgon, TJOOHOO!!!!!
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. se de positivt Aldrig nya skor utan skoskavsplåster, ni har du lärt dig de

    SvaraRadera
  2. Hahahaha ja jag sa ändå till min man att jag skulle ta plåster med, men glömde det i mitt lyckorus:-) Som det kan bli..!

    SvaraRadera
  3. Dra ner lite på dina "krav"! Du blir snart sådär förejagblevgravid vacker igen :)
    Det e´okey att vara trött och gnällig, och njut av att bara vila, om så bara i korta ögonblick.
    Du e´en perfekt mamma och dina barn älskar dej ändå.

    SvaraRadera
  4. Tack "anonym"...Dina ord värmer om kinderna:-)

    SvaraRadera