måndag 6 juli 2009

Stor dag imorgon!


Ojojoj, imorgon händer det grejer i Valjehåla, och det är det inte så ofta det gör...

Först kommer Fru Larsson och Sandra hit med sina skönheter till barn, och sen kommer systeryster och Patrik med lille EDVIN!!!!!!!

Senare på kvälla kommer Jimpe och Madde hit med sin superkamera, och ska ta bästa familjefotot på oss i trädgården (om väder och vind tillåter.)

Tänkte sen utnyttja det fotot för att sätta in i tidningen, så jag hoppas på bra bilder!


Idag har det vatt full rulle, först tog jag silverbilen till stada för att frisera mig, blev toppenfint! Nu ikväll har jag även slängt i lite färg, för att slippa se den tradigt utväxten som är GRÅ!!

Har istället bytt ut den gråa mot kastanj, och det blev lite bättre...


Pappa-freij och storfisen åkte in till Kristianstad på eftermiddan, rastlösa som bara dom två kan bli...Handlade hem en såg, sen åt dom (självklart) på "Burra King" innan dom åkte hem igen...


Själv tog jag "urbanvagnen" med en fullmatat lillfis i, och drog en rejäl runda på 1 ½ timme, och det va skönt! Men lite ont i kisselisan nu efteråt, kan man få träningsvärk DÄR?!

Isåfall har jag det nu....duktigt!

Och på tal om det nedre partiet, så har jag nog gått och fått mens med....Fasen va kroppen sköter sig galant! Jag vet ju av tidigare erfarenheter att om man inte ammar, så kommer mensen på studs...Och jag har mensvärkar oxå, så det måste va det...


För att tala om en annan sak så vägde jag mig idag, och det skulle jag ha gjort om och om igen, men jag stod helt pall...Då visar vågen att jag har gått ner all min vikt sen inskrivningen...18 kg på 11 dagar, hur är det möjligt...(men måttbandet visar nog annorlunda!) Sen har jag säkert 5-6 kg jag gick upp innan...men men.

Lite kan man få gotta sig i alla fall:-)

Med Alfons hade jag 15 kg att tampas med 1 ½ år efter, och det va inte direkt skitroligt...


Nu kära vänner, ska jag gosa ner mig i soffan...så jag säger NATTI NATTI!!!

3 kommentarer:

  1. Grattis! :-) det va verkligen snabbt jobbat, och du ammar ju inte heller vissa säger det går snabbare då, gällde dock inte för mig ;-)
    Va roligt att du mår så bra och att allt flyter på finfint! Kram kram

    SvaraRadera
  2. tack:-) Nja jag ljög lite då jag ställde mig på "rätt" våg dag...den sk dumvågen på mödra...så jag har 3 kg kvar för att vara exakt, men det är ju bra jobbat ändå:-)

    hoppas allt e fint med dig å familjen, kramar!!

    SvaraRadera
  3. Håller med,bra jobbat..och vad är hemligheten?..för jag har minsann sett dig äta kladdkaka ;-)...själv har jag ju 6kg kvar till min vikt och det lär jag ha ett bra tag!..6kg är kanske inte supermycket men jag känner mig som en jäkla flodhäst!! :-(
    SÅ..hit med "receptet"..PRONTO!
    Skönt att höra att du mår så bra :-)
    kramiz o puzziz
    Hälsa Syster Elin o de andra!

    SvaraRadera