torsdag 30 juli 2009

Oväntat besök...


Idag va jag & Alfons lite rastlösa, så vi bestämde oss för att ta med lillebror på en tur till mormor...
Stannade på lite fik, och hon fick snusa på bebis...
Bara en sån liten tur kan pigga upp vardagen, både för stora och små...Alfons började busa med katten-Måns, men han började jaga skiten ur Alfons som efter ett tag blev rädd för den lille katten!
Här hemma är det ju tvärtom, Alfons som jagar Smilla...Så han blev en aning chockad!
Han hittade Tom & Jerry i dvd-hyllan istället hos mormor, och den ville han se...:-)
Alvin verkar med slappna av när vi är iväg...Men har kommit på att det beror ju på mig!
När vi är iväg slappnar jag av, jag ser inte allt som behövs göras...Här hemma blir jag smått frustrerad över ALLA projekt hit och dit, och jag blir SKOGSTOKIG att se det framför mig när jag går och kånkar bebis....Och det känner ju klart min söte lille Alvin av, smarta som små barn är...
Måste försöka "tänka bort" alla sysslor, för jag kan ju faktiskt ta det sen...

Vi har fått en väldigt vaken filur till bebis den här gången, inte på natten (tack och lov!!) men på dagarna...
Idag vaknade han 6.30....somnade 20.00....! Och då ENDAST "gubbasov" (20 min) då och då....Hur orkar en liten 5 veckorsbebis vara SÅ vaken?? Jag är helt chockad...
Men sen har han ju lite "problem" med magen sin, den krånglar lite, och det påverkar ju klart...Har provat både Minifom och Sempersdroppar, men nepp...
Vi kan va glada om han sköter magen en gång om dagen, men nu är det mer varannan dag...Och han äter ju 120-150 ml var fjärde timme...Känns som han borde bajsa mer...Får se vad dom säger på Bvc på onsdag...

Alvin är världens kelgris, en supersöt sådan OM man bara hade tid för det....Man har ju en 3 åring också att kela med, och den mysiga 3 åringen har ALLTID vatt en liten mammagris:-) Så har man inte den ena i famnen, så har man den andra...Mys mys mys!!
Men Alvin kräver ju dock lite mer, och ibland blir det svårt...Det känns betydlig bättre när Alfons sover, och Alvin skulle va vaken...Då kör man ett s k "baby-gos-race", och det innebär att Alvin får så mycket gos att han kan dela det med hela kommunen...
Och då har man "tid" att sitta med goset UTAN att bli avbruten....

Idag plingade det till på dörren mitt i Alvins skrikperiod, och jag tänkte direkt: Jehovas!
Dom brukar nämligen komma, när dom minst behöver det...Och jag blev helt toppad, och tänkte: Nä nu jäklar! Komma såhär mitt i en skrikperiod...(men vad vet dom egentligen, stackars oskyldiga människor...)
Öppnar dörren, och är redo för "onda ögat" men får se lilla söta Sofie istället...
Och som släptåg även sambo Daniel och supersöte Ludwig...
Där stod dom så fint och viftade med ett paket, och det va ett jättekärt besök!
Ludwig har ju växt så det knakat, jisses...SÅ sööööt!!
Han gav sig genast på Alfons "värdesaker" Thomastågen med tillbehör, och Alfons ögon va på helspänn....
Men efter ett tag satt dom där och lekte så fint tillsammans...Han fick dock bygga ihop banan igen på kvällen, den låg i tusen bitar:-)
Dom där tågen och dess tillbehör är inga billiga grejer det inte, har räknat på att han har nog Thomasgrejer för 10 000 kr!!
Men är man samlare så är man, och han är rädd om dom...verkligen!

Nä tid för dusch nu, kliar på hela mig....På tal om kli, kan man bli allergisk sådär helt plötsligt??
Tror fasen jag har gått och blivit "kliig" av Smilla....Innan vi lämnade henne på "kattdagiset" så kände jag av lite kli...Det försvann sen med henne, men ville då inte tro nåt....Nu 6 veckor UTAN henne, och vi hämtar hem henne, kom kliet igen!! Kliar mest i ansiktet och massor i näsan, blir TOKIG snart!!! Måste kolla upp detta...

Puss-kram
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar