lördag 11 juli 2009

Mitt mammahjärta...


Ikväll va det dax för fest...Men det är inte alltid lätt att veta i förväg hur det ska gå när man har en 2 veckors bebis...

Men man vet heller inte förrän man provar...


Allt frid och fröjd när vi väl va på plats efter allt stimmeri på hemmaplan...

Funderar fortfarande på hur mycket tid karlar egentligen skulle behöva, då jag tar hand om mig själv + två stycken till...och ändå är alltid Peter sist ut!!

Hur är detta möjligt??


Alvin går på medicin sen igår mot hans torsk i munnen, och tack gode gud för den har hjälpt!!!

All den torsken precis överallt, tunga, gommen, kinder och i halsen, den stackaren...

Nu får han istället lida av att äta en medicin som enligt honom smakar pecka!! Han håller på att klökas sönder av äckel...Men den gör ju nytta, och det är ju huvudsaken...Men det förstår ju inte han...


Den här veckan har jag bollat mycket med mitt mammahjärta....Va på Bvc i måndags, då hon påstod att huvudet har växt väldigt fort på Alvin bara på en kort tid...

Det mätte 34 när han va nyförlöst, och i måndags mätte det 37...

Grejen är att hon uttryckte sig så dumt, att jag nu har gått och mått fruktansvärt dåligt en hel vecka...Har t o m haft måttbandet framme för att själv mäta, och jag kan inte riktigt koppla av för jag hör hennes eko i mitt huvud hela tiden...

Sen fick jag till svar av samma människa att torsk hade inte alls småbarn ont av, tills en annan påstår att det har dom visst...


Ska dit på måndag igen, då till en ny Bvc-tant...Hoppas på bättre tur, och inte till en sån som kastar ur sig en massa strunt...


Mitt mammahjärta ikväll, sa till efter ca 2 timmar på festen att det va dags att åka hem med vårt lilla knyte...Mannen fick gärna va kvar, för man behöver ju inte åka hem båda två...

Det va lite dumt att jag och Peter inte fick sitta tillsammans, då hade det fungerat bättre eftersom Alvin blev lite orolig...Så jag fick gå ut med honom, så jag missade maten....Synd, för det verkade himla gott..:-)

När han väl somnar, kan jag inte ta in han, för han ligger jättemysigt och varmt inbäddad...Så jag får ställa han ute, där jag inte har nån koll alls...Kommer på kort efter att jag inte kan koppla av, och måste göra ett val...Antingen sitta därute eller åka hem...

In och letar upp Peter mitt i smeten, då han propsar på att ta över så jag kan ta det lugnt, men jag kan ändå inte slappna av...

Kände just i den stunden hur det kom över mig....Att jag inte är redo för detta, det är för tidigt...

Är jag löjlig..?


Med en liten gråt i halsen av blandade känslor går jag ut för att ringa efter skjuts, då jag ser 4 st karlar som står och röker rakt över barnvagnen...Då va det ett lätt beslut av mig själv och mitt mammahjärta....Jag åker hem!


Nu har Alvin ätit och fått sin medicin, han sover i vaggan och allt är lugnt...

En fest är en fest, det ska va livat och glatt...Och det har dom säkerligen ikväll, det hoppas jag!

Men för en nybliven mamma och en liten gosse på 16 dagar, då är det skönt att få vara hemma i lugnan ro...


TACK ändå för en fin fest...


KRAMAR

6 kommentarer:

  1. Hej Jenny!
    Vilken fin liten gosse ni fått! Du är inte alls löjlig som gick hem från festen. En sån liten gosse kräver full uppmärksamhet, speciellt när det är 80 pers o alkohol inblandat.
    Det där med torsk hos småbarn är svårt. Jag har själv haft svamp i munnen när jag var sjuk o haft många patienter med de besvären. Det är fruktansvärt obehagligt. Ömmar i munnen o tar emot när man ska svälja. Mycostatin brukar hjälpa eller att pensla tungan med vichy vatten. Glöm inte pensla dina bröst också ifall du ammar.
    Hoppas det blir bättre snart o passa på o njut av er lille kille. Jag har 3 år mellan mina barn o det är idag fantastiskt att se ur bra de har det tillsammans. Fester får man ta när man känner att man har tid o ork.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Anna för fina ord! Kul att se dig igår, hade gärna pratat mer med dig, men det blev ju en kort visit för min del...Hoppas vi kan ses nån dag på fika eller nåt, hade vatt hur trevligt som helst!!

    Jo den medicinen är super, det började hända saker direkt...synd bara att man ska hålla på ett par dagar extra, Alvin hatar det!! Men det hjälper ju..:-)

    Hoppas ni hade en trevlig afton igår! KRAM

    SvaraRadera
  3. Allt var kanon trevligt. Massor med trevliga människor. Klart att vi kan ta en fika en dag. Jag jobbar kommande vecka också, sen är det semester. Vi reser till Finland nästa helg och är borta i 2 veckor. Men sen finns det säkert tid för fika. Ring gärna när du har tid, alltid kul med nya bekantskaper. Tel: 0733-535251.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Jag plingar, så tar vi & bokar in nåt framöver!!
    Skoj skoj!

    Jag skrev till dig på facebook, gick inte att kommentera på din blogg....

    Kram

    SvaraRadera
  5. Att du inte bytte plats? Fanns väl vid peter´s bord har ja för mig?!?! Det e ju ingen som hade sagt nått om det isåfall!!!! Bordsplaseringen kan jag tyvärr inte göra något åt då de inte va ja som skötte det. Men det hade ju gått att lösa självklart!!! Hoppas allt e bra med er idag! Kul att ni kom en liten runda iallafall!!

    SvaraRadera
  6. Hejsan gumman, nej det är ingen fara nu...Kändes lite trist just då för jag ville ju helst stanna....men sen blev ju lilleman orolig och jag kunde inte riktigt slappna av...Men det va ju lite tidigt med utgång, men det va trevligt den stunden iaf..:-) Hoppas ni med hade trevligt!

    Nja vet inte om Alfons fått ringorm eller nåt...Han är jätteröd runt om baken och snotten, en markerad tjock rand, som nästan går ihop...Ska kolla detta, men han är ju pigg annars...

    Lilleman är bättre, håller fortfarande på med hans äckliga medicin, som han HATAR!!! Ska sluta imån, ska på Bvc imån med och kolla läget hela familjen...Alfons har ju sina 2 st knutor kvar på sidan av halsen...

    Puss o kram

    SvaraRadera