tisdag 18 augusti 2009

Lille gossen...


Lille Alfons har gått och blivit sjuk...
Men tänk va barn tål mycket, jag är helt imponerad!!
Ikväll mätte stickan nästan 40 grader på min tappra lilla pojke...
Hoppas det blir bättre imorgon...
Alfons är aldrig sjuk, men han är ju inte ett dagisbarn heller...Han va på dagis när han va 1½ år, och stannade där i 8 månader, konstant sjuk!
Tyckte det va himla onödigt, då vi hade han där ungefär 6 tillfällen per månad, och med alla sjukdomar kunde man va glad för dom få tillfällen man fick...
Alfons va så lite på dagis, att han tillslut inte ville går dit...Det blev liksom på nytt varenda gång, med tankte på hur lite han va där annars...Sen har vi ju barnvakt, och det fick det bli istället!
Nu har jag ansökt däremot! Har pratat lite med han, och han tycker det låter himla skoj:-)
Och 15 timmar i veckan är ju inte jättemycket, utan helt lagom...
Så önskat datum på han är januari 2010, och till lillebror fick det bli september samma år och FÖRHOPPNINGSVIS samma dagis...
Tänkte kanske börja jobba lite smått i januari, funderar på det...Första gången man får barn tänker man helt annorlunda, visst att jag började jobba litegrann när Alfons va 8 månader, så jag kunde gå hemma två somrar- perfekt!
Men den här gången känns det som jag skulle kunna börja jobba typ nu..! Inte fullt då, men lite lite...
Får dock ta mig lite i kragen, lite väl tidigt och börja kanske...Jag älskar mitt hem, mina barn, min man och hela fadderullan, MEN jag blir en aning rastlös ibland...
Sen är det "skönt" att få komma ifrån, så man kan få chansen att sakna det man har hemma...
Den här gången vill jag gärna plocka ut full föräldrapenning, då lär jag få börja jobba tidigare!
Jag har plockat ut fullt hela sommaren, men tänkte nöja mig med 5 dagar nu...Inget skoj direkt...Får testa ett tag i alla fall...
Nu ska jag snart borsta "gaddarna", sen krypa ner hos min älskade sjukling....Har lovat att sova hos honom inatt...
Kram

2 kommentarer:

  1. Hur e de med mellanprinsen idag? o stor o liten? o mamma "kanin"??
    haha
    Vi rings sen! nu ska ja laga mat innan gubben kommer hem! wille frågar efter er!!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Mamma-kanin va det ja..;-) hihihihi:-)
    Jo det är fint med oss alla, Alfons vatt feberfri idag och mkt piggare, så vi sticker imån jag å herr Freij...

    Ringer sen när Alfons somnat...har ju bara en att natta nu ju:-) Mamma "kidnappade" Alvin över natten, hahahaha!!!!

    Puss

    SvaraRadera