fredag 28 augusti 2009

Sockersöt pojke...


Vad ska man säga...Ett muskulöst kraftpaket, och en sockersöt pojke...Härlig blandning!


Va på Maxi idag, Alfons ville hänga på för att köpa sitt fredagsmys, en Tom & Jerry-påse...Ställer oss i kassan, då jag ser att biträdet tittar på Alfons med kärleksfull blick...

Alfons är ju aldrig sen att titta tillbaks med sina supervackra tindrande ögon...Kan säga att den här grabben kan charma sönder vem som helst, många gånger har det hänt att han får med sig små gåvor ut från olika butiker...


En gång köpte jag ett par skor till Alfons, och kom ut med ett par Ecco-solbrillor till pojken...Dom fick han för han va så OTROLIGT sööööt, tyckte biträdet...(och visst är han!)


På Tosselilla förra månaden, tog han och William lotter, William vann godis och Alfons blev SÅ avundsjuk...Han plockade lott efter lott, nit nit nit....Han fick pengar från höger till vänster för folk tyckte så synd om honom...Hon som sålde lotterna tyckte detsamma och gav han en leksak...Just i den stunden blev han bara frustrerad, för det va ju godis han ville ha....men idag finns ju leksaken kvar, och det tycker han är himla skoj!
När han va med pappa sin på golf i Barsebäck, fick han först en 20-lapp av en snubbe...Sen fick han en till av en annan....Grannen vår tittar ner till oss ibland och ger en massa glasspengar till Alfons...(man blir ju rik på pojken...!)


Och så idag...När det förälskade biträdet frågar mig:


- Det är en pojke va..?


Klart det är en pojke, va trodde du...tänkte jag...


- Han har så långt och lockigt hår...Han är så söt!


Sen tittar hon igen och igen och igen....jag betalar, hon tittar...på honom...


- Åh va söt han är, SÅ SÖÖÖÖT!!!!!


Jomen visst vet jag det, jag har för tusan fött sötnosen, klart jag vet att han är söt!!;-)

Så jag tackar jag....Kul att berätta när Alfons-sötnosen blir större...


Min kusin beskriver Alfons som "en söt liten änglapojk"....Han har så ljust och lockigt hår tycker hon...Han är en "ängel"....

Hon har så rätt så rätt....MIN ängel!!!!


Ska bli kul att får följa de "små"....När Alfons va liten bebis som lillebror va han med ett muskulöst kraftpaket, idag är han snarare ett sockerpaket!!!


Kram

3 kommentarer:

  1. Här kommer mitt utlåtande:
    "En sockerbit med tindrande ögon" :-)
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Jag som är opartisk kan hålla med om att han verkligen är hur söt som helst. Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Åh tack så väldans mkt sötnosar!!!!!! Superstolt blir jag såklart;-) Kramar på er

    SvaraRadera