måndag 3 augusti 2009

Måndagskul!


Att en måndag kunde bli såhär trevlig...Jag brukar kalla måndagar för "hatmåndag" annars, då jag anser att det är den pissigaste dagen på hela veckan...

På morgonkvisten fick Alfons ett sms av William om de två kunde leka, och Alfons va inte sen att tacka : JA!!!!
Dom kom lagom till lunch, bestående av köttbullar och "mackisar"....Sen va det LEKA järnet som stod på schemat...
Söta och busiga som dom är så leker de två ALLTID som om det vore sista gången...Dom tar verkligen vara på tiden tillsammans, och har hur kul som helst!

Alvin har vänt som en pannkaka och har sovit mer än & va vaken hela tiden...Vet inte om det beror på nya "kosten", då jag började med Nan igen imorse...Tyckte inte jag märkte nåt, sen blev han så himla hård i magen, och tyckte det va "kaka på kaka" liksom....
Först ha ont i magen, sen hård på det, nej fy..!
Men att han nu är "lugn" KAN ju bero på den nya "kosten", för det tar ju ett par dagar innan man märker nåt, och hård kan man ju bli när man ändrar på nåt...Så vi får se...Det kan ju bara ha "vatt" nån släng av nåt annat, får hoppas det...
Provar i alla fall sempers-droppar tillsammans med minifom, för att se om det kan hjälpa....Sen får vi köra en s.k utvärdering på Bvc på onsdag...

Nu ska vi upp och fixa in kläder på dom rätta platserna...Alvin ska ha sina i sin nya byrå, och Alfons sina i sin nya...Nu är vårt sovrum med klart, jättefint! (Ska ta foton sen...)
Så nu har vi alla våra egna sovrum, precis som det ska va...
Alvins rum har vi tänkt fixa till när han blir i Alfons ålder...Mycket roligare, då dom kan få tycka till lite själva....
Det har ju Alfons fått göra...Så det ska ju klart lillebror med få då ju..:-)

Jennie...Det va verkligen inte min mening att "missa" dig idag...Hemtelen fungerar inte, och mobilen hade jag på ett helt annat ställe...
Vi får ta en dag snart ok???

KRAM
Posted by Picasa

5 kommentarer:

  1. Tack för en super mysig dag! Som vanligt! ja våra grabbar tar vara på tiden o leker konstant när vi ses!

    Vi hörs imorgon!
    Puss & Kram

    SvaraRadera
  2. Go´kväll söt! Förstått att ni har det kämpigt med lillens mage...Känner igen det där. Vilmer var tokgnällig i början, provade minifom, semperdroppar först var för sig sen både och...blev tokig till slut och bara bestämde mej för att sluta en dag. Försökte vara lugn och inte stressa upp mej och hitta orsaker till allt hela tiden...efter några dagar försvann gnället! Kanske bara en tillfällighet, vem vet? Men tusan vad energi det tar, och du har ju en till liten goding som vill ha den uppmärksamhet! Jag och lilla familjen hade tänkt åka till Blekinge nån gång nästa vecka och vill ju då såklart komma och hälsa på er om ni är hemma och har tid såklart!! Saknar dej och vill ju såklart träffa dina små godingar! Puss och kram från oss

    SvaraRadera
  3. Ni verkade klara er bra utan mig ändå!
    Ibland är man nog lite extra känslig,idag var en sån dag,kände mig verkligen som värsta mobboffer som ni försökte "frysa ut!"..löjlig kanske men det lät bara som lite väl osannolikt att missa 2 sms,ett samtal till mobilen och sen även till hemtelefon,speciellt då det var jag som kom med förslaget om att försöka få en date med dig,jag hade nog undrat om Cissi hade ringt iallafall om det varit jag som fått tag i dig först,men om det nu var så,att osannolikheten faktiskt var en sannolikhet är det ju inget du hade en aning om,däremot är jag ju faktiskt lite ledsen att man kan glömma bort mig så lätt,då är jag ju ganska betydelselös...känns det som...hoppas du förstår känslan jag känner idag..
    sen är det väl ingens fel direkt,bara jag som känner mig ledsen och bortglömd idag,men det känns nog bättre imorgon!
    Bra att ni hade trevligt iallafall,men det brukar ni ju ha! :-)
    Inget illa menat alls,ville bara uttrycka mina känslor över det hela,det vore ju en lögn om jag sa att jag inte tog åt mig!..Jag vill vara ärlig..riktig vänskap bygger på ärlighet tycker jag!
    Puss o kram ♥

    SvaraRadera
  4. Hallå stumpan, inte behöver du känna dig utanför...Förstår va du känner när du skriver, förmodligen hade ju jag känt detsamma!

    Hemtelen är trasig, man hör signalerna å när vi svara är det ingen som hör oss...Lustigt värre, men den ÄR gammal...Sen har vi ju ingen nr-pres heller...

    Mobilen hade jag i väskan ute i hallen, på svag signal, brukar ha det på natten, sen stack jag iväg å handla imorse, lät den ligga kvar, så jag hörde inte...Kände mig skitdum när jag såg dina sms...

    Nåväl, jag hoppas inte vi ska bli oense om detta...vore såå synd, nu när allt rullar på så fint!
    Bra att du säger hur du tar det, för det är ju som du säger: ärlighet vara ju längst...Och vi sa ju att vi ska va snabba och uttrycka oss om nåt känns fel...
    Men för guds skull, känn dig inte utanför, det behöver du inte göra!!

    Hoppas på en träff innan vi åker, men annars får det bli nästa vecka...
    Jag är ensam imorgonkväll med Alvin, Peter och Alfons ska på träningen med de stora grabbsen:-) Kom gärna så kan vi prata lite..

    Puss & Kram

    SvaraRadera
  5. Hallå Sandra-söt:-)

    Va skoj att ni kommer hem!!! Då SKA vi verkligen ses tycker jag!!
    Vi ska till pappa på torsdag, fast det blir nog en snabbvisit, annars kunde vi ju setts....Men kanske vi ska stana över nånstans en natt extra, då hör jag klart av mig!!

    Jo det är skitjobbigt när bebisar skriker och man fattar INGENTING!!! Det gör så ont i hjärtat (och öronen...)
    Förhoppningsvis är det nåt "övergående", håller allt som går att hållas!!!!

    Saknar er så mkt, längtar tills vi ses allihopa!!! Grabbsen hälsar, sköt om er!!

    PUSS

    SvaraRadera