torsdag 13 augusti 2009



Upp på morgonkvisten, tyckte jag hade god marginal på 2 tim...men det sprack! Big time...
Bokad tid på bvc kl 09.00, sen direkt till kusin-vitamin med frallefrulle...
Alfons vaknade först, va kissig sa han, kl 07.20, vilket va bra för jag hade ställt klockan på 07.30...In i duschen, Alfons ville kolla film och va hemma...Så jag tog det lilla lugna, tills han bestämde sig för att följa med...Det va bara att slänga färdigt mascaran i fejan och pudra lite här och var....
Nu är det ju så att en 3 åring får man bara inte hjälpa! Och jag såg klockan ticka förbi...."Jag kan själv mamma!"
Så jag bestämde mig för att ta Alvin istället, som låg och sov i godan ro....
Wakey pakey sötnos....

Värma en flaska "lelle", in i munnen....va händer då..?
Jo då kommer världens mest underbara 3 åring på att "Jag kan inte själv längre mamma!"
Eller hur...Kan det va för att jag redan har häcken full....Stressad som man blir och 10 minuter kvar på klockan, känner jag svetten lacka i pannan...Jag verkligen HATAR tider, jag har helt enkelt inte "tid" för att passa tider...Jag är faktiskt 2-barnsmamma nu..."LÄ MI VAAA!!!!!"

Plötsligt tycker jag att "lellen" går himla sakta...Varför är det alltid så i stressiga sammanhang, allt drar ut på tiden!
Flaskan klar, på med bebiskläder, rapar rundor emellan, kommer lite kräks...torka torka torka!!!
Nu till den stora killen, han som "kan allt själv" men inte just nu....Borsta tänder, fixa frillan, på med kläder, tempo tempo tempo! Tiden ute, MEN HUR FAAN SER JAG UT?!
Nåja det är ju det som är charmen med det hela, man kör värsta racet med barnen, och själv ser man ut som en 80 årig gammal kärring...

Inte tid att tänka, bara att smila upp sig, packa in barnen i silverbilen och styra kosan mot Bromölla, PRICK i tid, inte illa!!!!!

Idag va Alvin på gladaste humör, han flinade upp sig för bvc-tantan, och hon fick inte nog av han...Dom "pratade" jävlari, tog aldrig slut...Hmmm, har ju en tid till att passa...Jag och tider, PANIK! Får jag inte passa den där tiden som bestämt, kan det förstöra hela dagen...Det är precis som jag tävlar med mig själv, hela tiden! Löjligt värre...

Klockan 09.37 är vi hos Jossan, min kusin-vitamin...TREVLIGT! Alfons och Amanda byggde koja och rastade hunden, Rivver kröp busrundor i 200 km i timmen, Alvin sov och prutta i sömnen...TREVLIG förmiddag, och man frågar sig själv:
VARFÖR I HELVETE TRÄFFAS VI INTE OFTARE..?

Bvc-info för Alvin idag kommer här:

Magbekymret är nu i balans, hoppas att det fortsätter...Han äter, sover och bajsar...Och när han är vaken, är han världens solskensunge, skrattar hela tiden och gapet är så stort att man ser ända ner i magvärlden på han! Han har hittat "sin" snuttefilt...Mammas bomullstunika från MQ, tur jag köpte 3 st...
Idag stod vågen på 6485 g, och längden mätte 60,5 cm
Allt såg bra ut, han är en väldigt stark gosse, och han är väldigt med...STOLT blir jag!

KRAMAR!!!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar