onsdag 15 december 2010

Allt i allo...

Sitter här och dricker mitt älskade morgonkaffe...
För er som undrar över min viktnedgång, kan jag nu berätta att efter 2 ½ vecka har jag tappat 7 kg, och det känns verkligen BRA! Roligt nu när folk börjar märka det, och påpekar det...Känns riktigt riktigt super!

Tänker på veterinären i Näsum som har ansvarat för Smillas sjukdomstid, han har inte ens hört av sig, och jag kan inte annat än tycka att det är väldigt märkligt och väldigt oansvarigt av en veterinär att strunta i det på det viset...
Han borde ju undra eftersom vi fick åka till ett annat ställe och avliva henne, han borde ju vilja veta varför vi gjorde det...Sen för den delen borde han höra av sig på nåt vis, då hennes sjukdomstid har skötts ganska så dåligt...Att först ta ett test som inte visar FIP, sen tar man samma test på ett annat ställe som visar att hon har det...
Och att medicinen han har gett Smilla under hennes sista tid i livet, kortison, antibiotika och valium, bara gjort henne sämre, BÖR va en av många anledningar att höra av sig på...Men antar att han är för feg för detta...Trist men sant...
Jag har borde ringt och skrivit, men ingen veterinär som vill ringa här inte..!
Imorgon är det en vecka sen, och där ser man hur lite "dom" kanske bryr sig om våra älskade djur egentligen...

Idag blir det lite mer julklappsköp med Cissi, sen får det va bra för det här året!
Hoppas bara att julgranen får stå kvar, men jag tvekar eftersom det finns en vääääldigt nyfiken liten grankille i familjen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar