torsdag 30 december 2010

Gårdagen och nudagen...

Igår kom syskonen Freij-Nauclér till hålan, dom stannade på både lunch och en nybakad kladdekaka...Det byttes julklappar och vi hade ett par mysiga timmar tillsammans...

I nuläget är jag lite av en mysmänniska, för jag tycker det är på tok för kallt därute, hyy!! Men Alfons och Peter stack till värsta pulkabacken och drog några rundor, rosiga och fina om sötaste kinder då dom kom hem igen...
Alvin är inte direkt överförtjust i alla snö, han vill helst stanna inomhus, men det är helt ok för mig, som känner likadant!
Jag gillar snön, och allt det vita men jag ser det nog hellre från fönstret...

Imorgon börjar jag jobba, det ska bli skönt på nåt vis, att få komma tillbaka och få lite mer "vuxenkontakt" och få vara mig själv dom stunderna...Det ska bli skönt att få sakna sina barn och man, att få komma ifrån och slippa alla hushållsuppgifter för en stund...

I januari ska jag även börja träna, detta ser jag fram emot, då jag snart har tappat 10 kg, och vill göra nånting åt min kropp...Det blir simning, dock bara 1-2 ggr i veckan, då jag jobbar ganska mycket kvällar, men det duger bra till en början...
Sen när våren kommer, blir det långa fina promenader och cykelrundor, härligt härligt!!

Nu ska jag försöka sysselsätta mina rastlösa ungar, Peter är hemma tidigt från jobbet idag, skönt med hela familjen samlad...
Dom ringde från veterinären precis, Smillas aska är klar för hämtning, skönt att få hem henne där hon verkligen hör hemma, mitt älskade lilla hjärta...

Kram på er alla

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är!!! Jag vill också ha din motivation! Ska allt ta tag i mig själv efter nyår! Vad kul det ska bli o se dig på lördag! <3 Gott nytt år!! Puss o kram

    SvaraRadera