fredag 17 december 2010

Sneda glasögon och rastlösa ungar...

Den här fredagen kunde börjat bättre, men tack och lov att jag har fått sova bort den extrema huvudvärk jag bar omkring på igår, från morgon till kväll..!
Jag bara undrar vad det är med barn och så fort dom slår upp ögonen på morgonen?! Det är som om dom träffas av en energiblixt från ovan, och dom blir förvandlade till några jäkla duracellkaniner!!
Lite mer sånt till oss vuxna tack, så det kan va lite mer rättvisa åt oss gamlingar...

Jag är en ganska så trött morgonmänniska, och jag verkligen HATAR stimmiga morgnar för det gör mig hyperstressad! Och så blir jag på dåligt humör, sen är det kört...
Jag försöker bita ihop in i det sista, men när det skriks och springs, och man håller på sätta morgonkaffet i halsen 100 gånger, DÅ är det inget kul längre...
Det är en dröm att få komma till jobbet, dricka kaffe i lugnan ro, OCH få läsa tidningen ibland...

Så för att göra morgonen lite mer behaglig, har vi redan gjort en julgodis i form av en nougatrulle...Nu ska vi måla tomtenissar på klädnypor, till Alfons förtjusning...Sen blir det att ta fram lite grön marsipan och göra roliga gubbar och kärringar av...(Alfons har bestämt att han gör gubbarna, och jag står för kärringarna..)
Sen hoppas jag att dagen blir mindre stimmig, och kvällen likaså...Hoppas hoppas hoppas!!

Jo just det, alla mina glasögon har gått och blivit toksneda...Jag ser inte klok ut! Jag har (hade) ett par som va perfekta, till nån av pojkarna satte sig på dom igår...
Jag har 5 st glasögon, och inte ett par får jag ha ifred...Inte ens linser kan jag ha, då mina ögon spottar ut dom och det hela blir bara en jobbigt grej...
Vad gör man?..?
Så nu får det vara slutgnällt, nu blir det att fixa klädnypor och hitta tillbaks till mitt goda humör...

Kram på ett litet tag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar