onsdag 22 december 2010

Missat något..?

Jag måste bara få göra ett hastigt och lustigt inlägg, och den bjuder jag på..!
Annat vad det förr med barn och barnuppfostran, med jobb och pengar...
Men NU lever vi på 2010 talet, kom igen!!

Stött på en himla många "komplimanger" eller vad jag ska kalla det den senaste tiden...

1. Det märks att du har pojkar, dom är ju aldrig stilla!!
2. Du som bara går hemma, har väl tid till det mesta...
3. Hinner du inte med hemmet?? Annat vad det förr, då hade man "5-6" ungar men man hann ändå med allt...(jomenvisst, eller hur..?)
4. Lagar du inte mat till Peter så han få med sig "varenda" dag på jobbet..?
5. Hinner du inte med att städa?! Varför inte då??
6. Hur klarar du/ni av att bo i renoveringshus? När ska ni bli klara egentligen??

Det finns säkert 100 st till men såklart kommer jag inte på dom nu...
Men så här är det...Folk verkar ha glömt bort hur det är att ha barn, eller har dom förträngt det väldigt bra, för att det (just det ja) va kanske lite för "jobbigt"...
Och annat är det idag, då föräldrar LEKER med sina barn, det gjorde man knappt förr...Då fick man underhålla sig själv eller sina syskon...Det måste vatt himla lätt att va förälder på den tiden, inte konstigt att dom hann med ALLT i hemmet (så duktiga dom va va..?) Eller inte, tolka det hur ni vill...
Men man kan säga att dom la krutet på hemmet, och lät ungarna roa sig själva...Idag gör vi föräldrar tvärtom!

En aning besviken blir jag ibland då "nära" påpekar att jag har "jobbiga" barn, att dom inte kan va stilla i 5 minuter...Att dom ska pilla på allt, klåfingra hit och klåfingra dit...Vad är problemet?? Dom är 4 och 1 år liksom, behöver jag säga mer..?
Tycker problemet ligger hos dom som har ork att klaga, och dessutom på barn som inte ens kan försvara sig själva...
Nåja nu lämnar jag det här området bakom mig för en stund, och återgår till det här med renovering...

Förr i tiden kanske man la den tiden på huset (struntade i barnen, vad vet jag..) Här har vi 2 st barn, och vi vuxna jobbar faktiskt heltid...Och folk som inte bor i detta hus, ska väl ändå inte bry sig om hur VI bor..?
Tillbaka till verkligheten säger jag, vi lever i en heeeelt annan värld, då BARNEN är prio ett, då man är mer jämnställd med sin partner, här delar vi på hushållet, vilket man inte gjorde förr...Det är när vi är lediga under en längre period, vi tar oss an vårt hus och gör nåt stort...Eller kanske en helg med mål av lite tak, sen har vi det så ett tag, tills vi får tid igen...Så enkelt är det, inte alls lustigt...

Så nu känns det en aning bättre, nu ska jag gå och LEKA med barnen...

Kram på ett tag

4 kommentarer:

  1. Hej. Vet inte hur jag ska få tag på dig för att fråga, så jag frågar här.. Visst "tränar" Alfons Hockey? Vet du vad det kostar? Hörde talas om hutlösa summor o ville kolla om det verkligen stämmer..
    Kram Josse

    SvaraRadera
  2. Hej hopp, japp Alfons går på hockeyskola om lördagarna:-)
    Det kostar 200 kr...Nu är det uppehåll, men startar igen den 8 januari...

    Är det nåt så ring mig gärna!!! har du kvar nr..? Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Idioter finns det gott om... Att bry sig tar en massa energi, försök att inte bry dig, det är ju de som har problem, de måste vara avundsjuka på dig och dina fina pojkar. Det verkar så. Du och Peter gör som ni tycker är bäst för er familj. Ni har två fina fina pojkar, njut av livet med dem. Vad ska folk säga om oss sedan i april när vi ska ha två barn på en gång, haha Jag kunde inte bry mig mindre om vad folk tycker men de får att göra om de ska gnälla på allt då..:)
    Ha det fint! Kram kram

    SvaraRadera
  4. Men ahhhh!
    Vissa ska fan bara ha en lusing så di håller käft alltså!
    Fifan vad jag hatar människor som bara "kläcker ur sig" en massa skit utan att tänka.
    "Du lagar väl mat...?" Vaffan... Han kan lagar väl mat själv likväl som du.
    "Nu när du går hemma..." Så gör man ju hur mycket som helst som man hinner med.
    Nej det är faktiskt 2010 och vi är kvinnor och ännu mer därtill.
    Ja tack till självständighet och nej tack till bakåtsträvan!

    Take care babe!
    Puss

    Ps. Dina killa är ljuvliga. Albin och vår A får gå på playdate när vi har vägarna förbi :)

    SvaraRadera