söndag 12 december 2010

Helgen i ett nötskal...

Kan inte annat än säga att det har vatt en tung helg, hela jag mår dåligt och saknaden är så enormt stor!
Jag vet att Smilla har det bättre nu, men det är tanken på att aldrig få se henne här igen, höra henne, gosa med henne, prata med henne...
Jag testade mig själv igår och kallade efter henne, slutade med att jag började böla istället, hur jävla dum får man va...Va trodde jag liksom...

Nåja, det är nya tag som gäller, jag vet att det kommer kännas bättre för var dag som går, och att det kommer kännas fint att tänka på Smilla, kännas fint att prata om Smilla utan att känna ånger, tomhet eller sorg...

Igår lämna vi bort barnen över natten, och det va ganska så "skönt" faktiskt...Lite lugn och ro...
Vi körde in till Kstad och handlade klapps, åt på en riktigt god Thai (som jag glömt namnet på) men där vi ABSOLUT ska äta flera gånger om..!
Peter körde iväg en sväng på kvällen för att titta på lite "hemmahockey", då jag kurade ihop mig i soffan och såg sista avsnittet av True Blood, sen läste jag lite ur min bok som jag ska lämna tillbaks nästa vecka, och inte kommer hinna läsa klart...
Vi avslutade kvällen med en riktigt BRA film, sen va vi så trötta att ögonen hade klistrat sig fast i soffan, så dom plocka vi med oss upp i sovrummet istället...
Peter somna (somvanligt) på 2 sekunder, jag låg och skruva...Fick för mig att jag hörde en massa ljud, och då kan man verkligen INTE somna!
Fick stänga dörren tillslut, stänga ljuden ute, men då börja Peter snarka istället!
Själv va jag så rädd att jag inte vågade lämna rummet, så jag fick stå ut med snarkandet till kl blev ungefär 06.50, DÅ gick jag ner och la mig i soffan...Sov till ca 09.00 och när jag slog upp ögonen hade jag dom värsta kuddarna under dom, såg inte KLOK ut! Antar att helgen har tagit ut sin kraft...

Det blev en runda till Eko och Markis innan vi hämta hem ungarna, och den här dagen har känt som årets längsta, den tar ju ALDRIG slut!!!
Imorgon blir det Luciafirande på dagis, detta ser vi fram emot...

KRAM sålänge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar