onsdag 8 december 2010

Blandat...

Är det inte det ena så är det det andra, alltid är det nåt, och är inte det lustigt?!
Varför kan man bara inte få en paus från saker och ting ibland, eller varför kan det inte hända lite mer bra saker än tråkiga..? Ibland är livet så orättvist...
Jag sa ändå till en vän häromdagen, att jag hoppas det nya året har MER roligt att erbjuda, med tanke på att förra året bjöd på 3 st dödsfall i rad (jan, feb och mars..)
Visst har det hänt många fina och bra saker oxå, men året i sig har tyvärr vatt lite mer av ett "skitår"...

Om jag ska dra några grejer som jag tyckt vatt det finaste i år är min systers bröllop, och en fin återförening med en när och kär...(sen finns det säkert flera saker till, men dessa 2 är definitivt minnesvärda!)

Nu när jag skriver detta, är jag en smula upprörd då det IGEN gäller Smilla...Det tar aldrig slut, och jag arbetar mentalt, och förbereder (igen) att ödet vill henne ingenting! Det är tomt & svart...
Har ringt till veterinären, dom ska ringa under dagen..
Det är så hemskt att under 4 månaders tid sett henne bli en "annan" katt, och jag undrar hur hon innerst inne mår...
Nu vill hon inte äta (igen) och hon vill bara ligga uppe på Alvins matta och va ifred...Jag tror slutet är nära...

Från det ena till det andra...Igår hade vi storbesök helaste dagen, 2 st underbara mammor på förmiddagen med sötnosar till barn...När dom stack från hålan avlöstes dom av baksugna sötnosar i form av Cissi m kids, men dom som fick baka mest va ju vi mammor...Har tagit bilder på våra mästerverk, och det blev det godaste julgodis (ja jag fick synda en smula, och vågen pekade 200 g upp idag..) Ajajaj, blir att försöka hålla igen på blodigt allvar, men det klara jag..!

Nu blir det snart att köra den store till dagis, vilken energispruta på morgonen, jag kan inte fatta!! Det är skönt med 15 tim på dagis (får man säga så??)
Där få han busa spittet med sina polare, och jag kan samtidigt få hämta lite energi, fast bara lite med tanke på den lille fisen som numera klättrar upp och ner ÖVERALLT...Det ska bli skönt med lite barnfritt i helgen, då jag och maken ska passa på julklappshandla...
Alfons har bokat in sig hos mormor, och Alvin ska va hos Bigge´s...Det va längesen vi va barnfria, overkligt...

Hörs sen, KRAAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar