tisdag 21 december 2010

Jag är ingen präktmorsa, men...

Håll era barn hemma en extra dag nu när det råder vinterkräksjuka!!
Varför tror ni att smittan är som störst på dagis..? Jo för att barnen inte får vara hemma tillräckligt länge, så enkelt är det...
All denna jäkla stress om att man inte får missa jobbet, förlorar pengar osv...skit i det!! Det är väl inte HELA världen!!

Tänk på er själva för en stund, och framförallt på era barn...Det är väl ändå viktigast att man mår BRA?
Just när det råder kräksjuka, är jag extremt noga...Jag räknar alltid med 72 timmar, för vi har alltid blivit smittade EFTER 48 timmar i den här familjen...Och det heter "minst" 48 timmar efter sista kräk, men det behöver ju inte alls vara så...Men folk ser BARA 48 timmar, inte MINST 48 timmar, och skyndar sig att stressa iväg till jobbet och dumpa av sina halvsjuka barn på dagis...Eller finns det "tyvärr" dom som drar iväg sina ungar efter 24 timmar, vilket är helt SJUKT!!
Kan inte riktigt förstå det tänkandet överhuvudtaget...

Det tar dock några dagar innan man kommer i form, med ätandet och vilandet som kroppen kräver efter en sån pärs...

Jag är ingen präktmorsa annars, tro mig...men när det gäller vinterkräksjukan finns det nog ingen som ÄR präktigare!!
Jag tänker så, att hade alla tänkt som jag, hade det förmodligen inte vatt så stor smitta heller...DÄR höjer jag mig själv till skyarna, för jag vet att jag har rätt...Så det så...

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Vi får tävla om platsen som största präktmorsan i vinterkräktider ;)

    SvaraRadera
  2. Jag tror vi är vääääldigt lika på det området du och jag, delad plats till oss;-) Frågan är bara vem som får den först...

    Kram på dig!!

    SvaraRadera