fredag 24 december 2010

Avslöjad...

Vi har haft lite svårt med att få ihop en tomte som kan dela ut klapparna i år...Vi firade lillejul igår, och jag har alltid tyckt det vatt liiiite mysigare än själva aftonen...
Sen slog det mig att vi frågar grannen, givet!! Han ställde upp, och knackade på fönster innan han slutligen kom in...Alfons sprang runt som en raket i huset, övertänd!!
Nä alla paket va utdelade (vi har sparat paket till ikväll med såklart) så tog tomten sin käpp och lykta och flög sin kos...
Nån timme senare då vi fikar, kommer Alfons fram till mig och viskar:

-Mamma, jag såg vem tomten va...Jag såg på "Peterpeters" (grannens smeknamn) ansikte att det va tomten mamma..!

Den lille rackaren går inte av för hackor, och han har inte ens fyllt 5!!
Vi försökte göra allt för att låta bli skratta, och dölja hemligheten med att "Vet du vad?? Du vet väl att alla människor, stora som små har en därute i världen som ser precis på pricken likadan ut som du??"
Då skruvade han lite på sig, och jag tror att han köpte det halvt som halvt...

Visst är barn helt fantastiska...

GOD JUL På Er Alla!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar