tisdag 28 december 2010

Joråsatteee...

Snart är det jobbdax för lilla mig, jag återgår till mitt kära arbete på nyårsafton, och det ser jag fram emot...Det ska faktiskt bli skönt att börja jobba igen, och i februari hakar jag på en heltidstjänst, inte illa alls med några korvören extra!

Dagen har varit lugn, förutom Alfons som har en massa myror därbak, men dom lugnade ner sig en aning då polaren Sixten kom på besök, och de båda försvann upp på rummet och lekte...Jag och Gunnel satt och fikade i lugnan ro, och vi fick tid för lite egenprat...Myseftermiddag, med både skratt och tårar, en bra vän har hon blivit för mig, och dom växer ju inte på träd!

Ringde veterinären idag och fråga om Smillas aska, då det visar sig att hon ligger kvar i Kristianstad...Fick en massa "fula" bilder i mitt huvud som vägrade lämna, och gråten va ett faktum...Ligga där i en kyl, så kall och stel...Att det skulle kännas SÅ HÄR hemskt, det trodde jag aldrig...
I alla fall inte efter 3 veckor, då jag trodde att det skulle lägga sig en liten smula i alla fall, men det blir bara värre, och jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att sluta lyssna efter henne...Drömmarna är värst, dom lämnar inte mitt huvud...Längtar till jag kan se det "fina" i det hela, just nu ser jag bara den sjuka och plågade Smilla, som fick lämna mig på tok för tidigt, vi som just hittat tillbaks till varandra efter en kämpig tid...Det hugger i hjärtat!

Har fått kontakt med Smillas uppfödare via mail, och hoppas på att vi kan fortsätta ha det...Vem vet, kanske en dag hon har en "Smillakatt" till oss, och vad hade varit mer rätt än så, att få en katt från Smillas familj och släkt...

Nu ska jag studsa in i duschen, imorgon kommer pappa, farbror-Mats & faster-Gunsan på besök, det blir god mat och nybakat från mig själv till dom, oj vad här ska ansträngas..! Ha det mysigt mina vänner och läsare, och hörs vi inte innan så:
GOTT NYTT ÅR!!!
Måtte 2011 bli ett bra år, för 2010 vill jag helst bara glömma, usch tvi bläää!!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar