fredag 12 november 2010

En lååång dag...

Oj vad dagarna blir så mycket längre när man väntar på ett besked (dödsstöten..)
Fick till slut tag i veterinären, men inte han som tog hand om Smilla igår, så han ska ringa mig på måndag, och antagligen då kommer beskedet (dödsstöten..)

Eftersom jag är enormt traggig som människa, orkar jag höra saker om och om igen, min man drog hela historian 25 gånger igårkväll, men ändå va jag tvungen å ringa...
Typisk att inte just HAN va på plats, blev inte mycket klokare, försökte göra allt för att fråga ut den lilla sjuksyrran istället, men det enda hon kunde ge mig va FIV? (kattaids?)Det va det enda som stod i datan...
Så på måndag får vi veta, får vi besked, fast det redan känns som vi har fått det...

Smillas dag idag, hon orkade gå upp i trappan (YES!!!) och vad GLAD man blir för det..!
Sen höll hon sig där, la sig på olika platser, orolig i sin själ...Jag har pendlat upp och ner som en jävla flagga, orolig som en själ jag oxå...
Tur att min mamma har varit här (tack mamma) och roat kidsen, så jag har fått gå upp och gråta hos min änglakatt...
Lite senare på eftermiddagen ville jag "testa" henne, så jag la mig i Alfons säng, kallade på henne, efter några minuter kommer hon, hoppar upp och lägger sig hos mig...Och där blev vi liggandes, jag kliade henne bakom öronen som hon älskar så, och för en stund somnar hon lugnt och rofyllt...
Ätit bra har hon faktiskt gjort (tack och lov) och medicineringen började vi med idag...
Nu inväntar vi ett litet mirakel som säger att Smilla inte har kattaids...Hur skulle hon kunna ha det..? Känns så overkligt!

Från det ena till det andra, idag har jag varit på "viktmöte" som jag kallar det...Så den 1 dec börjar allvaret på riktigt!
15 hela kilon ska jag tappa, jag ska bli en snyggare och piggare människa...
Och jag har tur som får en kompis med mig på det hela, riktigt roligt ska vi ha på vår viktresa tillsammans...Lycka till till oss!!

Nu är jag trött, hoppas på mer sömn inatt, ska vara nära Smilla sålänge jag känner att hon och jag behöver det...Trygghet och kärlek, tänk om det kunde hela en sjuk liten katt...
Älskar dig så!!

Godnatt alla kära

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar