måndag 1 november 2010

Lycka

Satt och grejade lite med videokameran idag, allt "gammalt" som man har spelat in, jisses!
När Alfons va en liten bebis, fram till nu, va SKOJ!!
Det lustiga är, att när Alfons va pytteliten filma jag sketamycket & tog mindre kort, och när Alvin vatt pytteliten fram till nu, tar jag tusenmiljoner kort, och filmar mindre...Nåja, det blir en bra blandning ändå..!

Alfons fick gissa vem jag visade på "filmsnutten" idag och han sa genast: ALVIN!
Och det är skrämmande ruggigt hur lika dom två är i samma ålder, ska försöka lägga in en filmsnutt något senare, då tillfälle finns...
Men iaf, det jag skulle komma till va ju snuttarna på Alfons, va MALLIG han blev, och han fick ju se att vi visst gosade och myste med honom lika mycket med som bebis, som med lillebror...Lika mycket om inte MER!! Och det va nyttigt för honom att se, han växte säkert 100 meter av stolthet, och i filmsnuttarna sa han: Men mamma, va du busar med mig!! Och där kommer ju pappa med ju..!!
Det va en GLAD fis som la sig i sängen ikväll, han kramade om oss som aldrig förr, och avslutade fint med: Jag älskar dig mamma, jag älskar dig pappa...
UNDERBARA UNGE du är!!!

Nu ska jag (vi) försöka få den där sömnen, Peter la sig just och jag hoppas på att jag inte väcker nån av fisarna däruppe när jag knakar upp för den hemska trappan!
Kanske låter dom sova ifred, Alfons somna ju i vår säng, och det innebär att jag MÅSTE väcka han isf, och det hoppar jag nog...
Alvin har av nån lustig anledning velat somna hon mamma flera nätter nu, han är en riktig "lovemachine", jag vågar verkligen slå vad om att det INTE finns nån som är så kärlekskrank som han!!! På gott och ont, men mest gott såklart...

Nepp nu blir det teve en liiiten stund, sen sovasovasova!!!!!

Nattinattisovsågotti!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar