måndag 15 november 2010

Still going strong...

Blev inte riktigt som vi hade tänkt, provsvaret kommer antagligen under morgondagen...
Pratade lite med Smillas veterinär på morgonen om allt som snurrar, vilken god människa! Har alltid varit i Näsum med Smilla, och skulle aldrig byta till någon annan!!
Kändes "bra" att prata med honom, han kallar sig optimist, och säger att han tänker verkligen inte ge upp hoppet om Smilla, och att ha kvar hoppet är viktigt...

Vi får se hur morgondagen kommer att se ut, idag ska jag lämna hålan för ett par timmar och hälsa på min kära Gullan...Tror att Smilla behöver va lite själv oxå, jag har ju vatt på henne hela helgen, nu får vi ta en välbehövlig paus...
Hon verkar "bra" just nu, det tyckte veterinären va lovande, att medicinen biter, för det va ju hans förhoppning...
Idag har hon t o m börjat spinna när man kelar med henne och pratar med henne, det har hon inte orkat innan...
Tycker nästan att pälsen har fått tillbaka lite av sin glans oxå...
Inatt va jag uppe vid 2 tiden, såg att matskålen va tom, och jag skulle just fylla på då Smilla kommer från ingenstans, snabbt som ögat, mjauar och vill ha mat i sin söta mun...Gott tecken..?? Hoppas det...

Veterinären avslutade samtalet med att säga: Vilken SNÄLL katt ni har!!! Har aldrig träffat nån som henne, SÅ snäll hon är!

Jag säger tack och bock, och jag vet att Smilla är den snällaste katten på jorden...

KRAm på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar