torsdag 18 november 2010

LN- Tower...


Idag när vi skulle till biblioteket kom jag på idén om "kojan" alla har pratat om i Sölvesborg...Jag brukar se den längs E22:an, för den är ju dock över 20 meter...Så när jag kasta in ungarna i bilen, bestämde vi oss för att leta upp den där "kojan" på riktigt, och vi fann den, och vi hade TUR...
En farbror va ute i trädgården och räfsa löv, och jag va ju inte sen för att övertala han på en guidad tur...Alfons va IMPAD!!! Har nog aldrig varit så tyst som när han fick se mästerverket, han va framme och kände på "kojan" och kunde inte sluta stirra...

Jag kan inte fatta att en pojke på 15 år började bygga nåt sånt mäktigt!! Inte Alfons heller, han har pratat om detta hela kvällen, och nu vill han med börja bygga...
Vilken sevärdighet, och jag hoppas av hela mitt hjärta att "kojan" får stå kvar, och att dom inte tvingas riva den...

När vi sedan körde till biblioteket, passa vi på att låna boken "100 märkligaste byggnader i Sverige" där Linus Nillson är med på 18 plats med sitt torn, intressant bok det där...Sen va Alfons tvungen att låna hem en bok om hur kroppen ser ut inuti, och den har han "glanat" i så det räcker och blir över! Kan alla muskler, leder, hur mycket blod vi ska ha i våra kroppar, vatten i kroppen, och hur hjärnan ser ut, lungor, ja ALLT!! Han är påläst ikväll, och jag trodde inte att han skulle va SÅ intresserad av just detta...Finns annat än hockey och idrott i hans söta lilla huvud ändå...Kanske en blivande läkare...kirurg...

Nåja, nu ska jag snart gå och småsnarka, jobbet kallar imorgon...
Ha en fortsatt trevlig afton, KRAAM på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar