måndag 22 november 2010

I nattens mörker...

Två nätter nu vaknar jag av "konstiga" ljud i vårt hus, och börjar snart tro på tomten!!
I lördags natt, vaknar jag av att Alfons dörr låter, vi har en hängare på handtaget, och så fort man råkar stöta till dörren slår den emot...
Och just precis gjorde den, och jag vakna med ett ryck och tänkte: drömmer jag eller är det på riktigt..? Jag hör Smilla gny längre bort, sen kommer ljudet igen och drömmen försvinner och allt blir genast till verklighet!
Jag kliver upp och tror jag ska möta en kissig Alfons i hallen, men han sover som en stock...Går ner för att titta till Smilla som ligger utsträckt på toagolvet...
Känner lite kalla kårar komma längs ryggraden, men måste ändå släppa det, för vad gör det för nytta egentligen, när det inte finns nåt jag kan göra..?

Inatt blir jag "utsnarkad" av Peter, så jag får trött gå ner för att sova...Klockan 02.00 vaknar jag av ljud, först från köksstolarna, att stolsbenen går ihop, precis som nån stöter till och ljudet kommer av det, men när jag lyser med mobilen finns det ingen där...
Tänkte först att det va Smilla, som gick emot, så det va inte mer med det...Jag somna om, och då kommer nästa ljud...Det skrapar i golvet, precis som nån är nere i källaren och fixar med nåt vasst föremål mot taket...Jag håller på sätta hjärtat i halsgropen, lyser med mobilen för att se OM det är Smilla som gör nåt, men hon undrar oxå...När jag tittar på henne, så kommer ljudet igen!!
Jag dunsar upp till Peter, och säger att det är nån i källaren, och han är tvungen att gå ner, men hittar inget...

Just nu är jag lite "rädd" för vårt hus, med tanke på att det har hänt lustiga saker innan...Men jag hoppas på att det mesta är inbillning, fast det ändå är GRYMT obehagligt!
Alfons har sett en "man" på sitt rum, stående vid dörren samtidigt som jag läste en godnattsaga...Då frågar han mig helt plötsligt: Mamma vem är han som står vid dörren och tittar på oss..?

Jag har själv vid 2 st tillfällen känt av en närhet, och hört ljud, ex att nån går i trappan på natten, att nån kommer in i vårt sovrum, för precis utanför sovrummet knakar det till när man är påväg in till oss, och det krävs en människa eller ett barn för att det ska låta så...

Vet inte riktigt vad jag ska tro...Mer än att idag är jag ganska så trött och mör i min kropp!
Åkte hem till mamma en liten stund vid frukost, nu är jag hemma, lilleman sussar i sin vagn och om en timme ska vi hämta storebror...

KRAM sålänge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar