torsdag 4 november 2010

Miljöombyte...

Idag är Alfons feberfri, och detta firar vi med bio kl 13.30...
Det blir "Sammys värld", och det ska bli skönt efter ett par dagars innesittande med sjuka barn, för hur sjuka dom än är, nog faan är dom piggast i hela universum..!

Först blir det Bigge´s på pannkaka, sen lämnar vi den lille där under tiden...
Ska bli härligt med "Alfonstid"...

Har inte hört ett pip från kommunen ang dagisplatsen, blev lovad svar igår, men inte hört nåt, så jag hoppas på den här veckan, annars struntar jag i den här väntan! Tiden går, vi står utan dagisplats, och vi börjar jobba efter nyår...Detta är så jäkla tråkigt, och det suger verkligen!
Jag ger inga som helst fler chanser, tiden är knapp, tidningen blir nästa...

Nu håller ungarna på att riva ner hela huset, får ta tag i det hela så det blir lite lugnt här, hörs sen...

KRAM

3 kommentarer:

  1. Finns det inte plats på annat dagis så länge? Sen kan ni ju skola om efter sommaren.. Eller?
    Hoppas det löser sig. kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan Josse, nä dom vill inte ge oss nån plats i hela kommunen dom jävlarna!! Helt sjukt detta, och 2 mån innan dessutom, stått i kö 1 år, tvi för såna!!

    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Jaha nej det var ju väldigt tråkigt. Jag kan ju förstå att de barnen som bor i sbg måste ha plats i första hand. Men om ni sökt i så god tid borde de ju kunnat tala om att det inte fanns plats bra mycket tidigare. För de kan nog aldrig kräva av någon som bor i kommunen att söka utanför kommunen för att barn från andra kommuner ska ha plats. Men man kan ju undra hur de skulle löst det om ytterligare ett barn från sbg skulle behöva plats. Om de inte skulle kunna lösa det provisoriskt på annat dagis inom kommunen.. Det tror jag de hade fixat.. Men det är ju bara vad jag tror. Lycka till! Kram

    SvaraRadera