tisdag 30 november 2010

Gott och blandat...

Igår fick Alfons inviga sin älskade snowracer, och det gjorde han i "mormors-backe" tillsammans med polaren Sixten, och så mamma, Alvin och mormor såklart!
En massa åk blev det, och ca 1½ timmer senare blev lillebror otålig och ville hem...
Här hemma ordnade jag fram lite varm choklad och kvällsmacka, barnen njöt...
En HÄRLIG dag med roliga ungar och roliga pulklaåk!

Idag körde vi till Trensum för att äntligen hälsa på Jennie med kids, det tog sin lilla tid med tanke på vädret...Väl framme blev vi varmt välkomna, barnen fann varandra på momangen, och vuxenpratet kunde börja...
Kameran va urladdad så den fick stanna hemma, synd, men det får bli till nästa gång...
TACK för ett par fina och mysiga timmar Jennie, Dante & Kaili...

Nu nalkas det bad för pojkarna Freij, sen blir det MYS på menyn!
Jag hoppas och ber INNERLIGT att vi ska bli skonade från den hemska kräksjukan som nu har startat på dagis, men vi har aldrig sluppit den förr, så varför nu..?
Och till alla päron därhemma, lämna inte bort era barn för tidigt på dagis, SNÄLLA!! Den sprider ju sig som en löpeld, det är ingen vanlig förkyldning vi snackar om inte..! Usch tvi blä för kräksjukan!!!

Kram sålänge

4 kommentarer:

  1. Tack för idag ni fina ♥
    och jag håller absolut med dig vad gäller kräksjukan, det lönar sig för ALLA att stanna hemma och följa de regler som finns och helst en "extradag". Man vet ju själv hur denna äckliga sjukdom påverkar en ett bra tag efter, man blir helt slut i kroppen och det gäller även barnen!
    Kram o puss

    SvaraRadera
  2. 48timmar efter sista kräkningen e ju de som gäller! Kan bara tala för mig själv men JAG håller mina barn hemma från dagis 48timmar efter sista kräkningen......

    SvaraRadera
  3. Det va ju bra:-) Här hemma blev vi smittade efter 50-54 timmar, så jag tror mer på 72 tim efter...Har hört det nånstans att det kan ta över 48 timmar, men jag är ju ingen läkare:-)

    Jag är verkligen en sån person som håller mina barn hemma nån extra dag, tänker ju på de andra barnen och framförallt mina egna, är dom trötta och hängiga, ska dom va hemma och vila...Det är så synd att inte alla tänker så, det är nog därför smittan är så stor just på dagis...

    Hoppas William mår bättre, Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med om de där 72 timmarna. Även om det kan kännas som en evighet när man behöver vara på jobbet så hade det skonat mååånga i juletider om barnen var hemma lite extra efter magsjuka. Det samma gäller vuxna som går o jobbar typ dagen efter...

    SvaraRadera