söndag 15 november 2009

Edvin´s dop...

 

I lördags stressade vi iväg mot Ålem, där det nalkades dop för gullungen Edvin, Alfons & Alvins kusin...
Vi han PRECIS i tid, och det va ett jättefint litet dop med världens godaste kycklingpaj och tacospaj efterråt, (jag syndade..) Men det va ju lördag, då har jag min "passa-på-dag"...
Tårtan va inte dum den heller, otroligt fräsch med härlig citronsmak...Mumsfillibabba!!!

Har ju inte sett gullungen på nästan 2 månader, och jisses va förändrad han va...Nu har han gått och blivit mamma look a like..:-) Så söt och gosig!

Vi stannade kvar hos far min över natten, hade lite mys på kvällen...Har sett vem Alvin VERKLIGEN är lik nu...Min pappa!! När jag fick se en min då papps drog iväg med dammsugaren över "doplokalen"...Då såg jag Alvin där om ca 59 år sådär...Herrejisses likheten är ENORM!
Men när jag sen ser på bilderna som har tagits, så ser man ju att det finns en otrolig likhet mellan mig och pappa oxå...Vi fångas inte så ofta på foto, men igår gjorde vi det...Se och bedöm själva...

Nu är vi hemma igen efter ett litet stopp på Ikea (såklart) och det är alltid skönt att få komma hem...Stor kopp kaffe vid sidan om mig, det är härligt det...

Här kommer det lite bilds...KRAM!
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Ja, herregud vad rätt du har, de är verkligen lika!! Och du är faktiskt ganska lik din pappa oxå :-)
    Och Alvin är därmed oxå väldigt lik dig ;-)
    Hur söta kan de där kusinerna egentligen bli??.. man smälter ju ;-)...gullepluttar!
    Kram på er alla

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder!!

    Kan jag få några bilder ni tog under dagen, själva hann vi knappt med att ta några, tyvärr!!
    Vad roligt det var att träffas igen, får snart göra om det!?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack tack!!:-) Ja dom är för söta dom raringarna!
    Klart du kan få bilds, men ngr jag tog i kyrkan blev för mörka, går knappt se...Men du kan väl spana vilka el ska jag bara skicka över, el hur vill du?:-)
    HOPPAS vi ses snart, saknar våra mys-filmkvällar!!!:-) PUSS å hälsa

    SvaraRadera
  4. Skicka över så många som möjligt =)

    Ska fundera på 11 dec...mycket beror på när Patrik ska mönstra på.
    Ha det gott!
    Stora kramen

    SvaraRadera