onsdag 11 november 2009

Ombytta roller...

Har börjat känna mig sådär mystrött på kvällarna nu, så jag intar bädden ungefär nån timme innan jag brukar...
Men va tusan hände inatt-tidig morgon??

Först klockan 00.00 vaknar Alfons och vill gå på toan, och ni som inte vet så har vi toan därnere...
Upp igen, kröp till kojs...
Klockan 03.30 vad det dags för det andra toabesöket, men den här gången handlade det nog mer om "sällskap" än en kissig blåsa...Kom typ 2 st droppar...sen upp igen...
Då pep Alfons fram lite sömning och kärleksfullt:

- Mamma jag vill att du ska stanna här inne hos mig...kan du..?

Och det gjorde jag, men ack så trist!!! Då Alfons bestämde sig för att hålla sig vaken...I 1 ½ timme höll han på, och jag försökte gång på gång säga ifrån (ganska irriterad) Men vem vill ta en diskussion mitt i natten med en trotsig unge..?
När klockan va 05.00 sov han, och jag skulle precis somna in...då vaknar den lille fisen....upp igen, ge flaskan...La han sen hos Peter och gick ner till myssoffan där jag fick ihop ca 40 minuters sov...Sen va det dags för verkligheten igen, på med kaffe, fram med frukost...Att det skulla va Alfons som höll mig vaken va lite otippat, i allafall när man har en bebis i huset....Snacka om ombytta roller..!

Idag har vi tänkt ha "Projekt storstäd" jag och Alfons...Det är tvunget!
Mamma ska passa Alvin några timmar för bebismys, så jag hoppas hoppas hoppas det kommer finnas ork för städet...Alfons är en taggad städkille, han tycker det ska bli skitballt med städtrasor och dammsugning..:-) Och att det "bara" ska vara han och mamma såklart, för det händer ju inte så ofta...
Så våra trötta kroppar och trötta ögon får försöka göra det bästa möjliga av städdagen...

Kram sålänge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar