torsdag 5 november 2009

Mjukisstart...

Idag va ingen bra start på dagen då jag har gnällt länge på min vikt! Sen är jag ju världens gottegris, har alltid vatt...Men efter att ha fött 2 st supersöta ungar har jag i nuläget jättekris med min kropp! Trivs inte alls, och trivs man inte så blir man "ful"...

I allafall ställde jag mig på vågen, tog mina mått, och det var en ren FÖRNEDRING!!! Faan rent ut sagt vad dåligt jag mådde efter det, så nu är det bestämt...
Jag ska "mjukisstarta" lite på projekt-viktnedgång, med undantag imorgon, då vi ska på Ladies night...

Så idag den 5 november 2009, vägde jag in mig själv, tog mina tjockismått, och har bestämt att göra detta VARJE torsdag...Och att blogga om det peppar mig ännu mer (hoppas jag!)

Det jag nu ska göra är att dra ner på all SKIT, småätande och elände...Tänka på vad jag petar i mig...Sen är det viktigt med EN dag man kan få lov att unna sig nåt, men väldigt lite isåfall...

Idag har min meny sett ut såhär:

Frukost: 1 st grov fralla med ost
kaffe, vatten

Middag: 2 st ägg och bacon
vatten

Kvällsmat: 2 st grovbröd med ost och gurka
kaffe, vatten
1 st äpple, 1 st banan, ca 1 dl nötter
vatten

Jag ska se hur mycket jag klarar av själv detta året ut, om inget händer, så måste jag nog söka hjälp (tyvärr)

Kram och godnatt

2 kommentarer:

  1. Lycka till....Det fixar du galant...

    Själv tillhör jag med gruppen som bara älskar godis och har ett sötsugbehov ganska ofta...
    Kan ju kanske inte påstå att jag är överviktig, lite har man ju kvar och snacka inte om magen...Tänk om man hade en fin platt mage....
    Önskar att jag med kunde ta mig i kragen och strunta i allt skräp...

    Kram....

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Ha det fint nu i veckan, jag hoppas vi ses snart. Kommer hem från Madeira tisdagen 17 nov. Åker ikväll!!!
    Kram

    SvaraRadera