tisdag 10 november 2009

Fröken duktig!

Idag vaknade jag upp med en helt NY energi, och jag är supersäker på att det är min kost som spelar in i det stora hela! Känner mig full av energi och pigg i helaste kroppen...

Drog med mig boysen till Torpet idag för en heldag, och där hade vi lika trevligt somvanligt! Tyvärr har jag glömt kameran, har inte lagt in några nya bilder på ett par dagar nu...Får bli bättre på det!

Nu sover mina sötlökar, min make tränar och jag har EGENTID!!!

Meny idag:

Frukost- 2 st solrosbröd med ost och rökt skinka
Vatten och kaffe

Middag- 1 st bacon-champinjoner-vitlöksomellet
1 st solrosbröd, Vatten

kvällsmat- 1 st grov macka med makrill, 1 st äpple
Vatten

Älskar omellet, och det är nog vad mina middagar lär bestå av en tid framöver, för man kan ju hela tiden variera...Min favorit är bacon-broccoliomellet, och den lär jag väl tugga tills jag ser ut som en..:-)
Smygställde mig på vågen imorse, och den visade - 1,3 kg...Blir man taggad eller vad?!

Idag kom jag att tänka på nåt jag hörde för en herrans massa år sen, på tal om vikt och dess fördomar...För vi "tjockisar" får ibland ta en del skit...
I allafall kom det fram en kille till en annan kille, som va väldigt överviktigt...Den icke överviktiga påpekade givetvis vikten på den överviktige, men han va dock rapp i käften och kläckte ur sig säkert och snabbt:

- Du är ful, jag är tjock....jag kan banta..!

Gissa om den icke överviktige tappade talförmågan...Lika gott till han!!
Det gäller att ha truten med sig...

Nu säger jag mitt för i afton, ska ha egenmys nu....PUSS på er!

7 kommentarer:

  1. JAg älsar att läsa din blogg,Jag skulle vilja testa den här metoden du gör med omelett mm.MEn hur gör du omeletten?alltså på hur många ägg?=) Å vad är det du har för makrill på smörgåsen?Väldigt vad jag frågar mycket=)

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Tack, va skoj att du tycker om vad jag skriver:-)
    Jag trodde aldrig jag skulle gilla omellet SÅ mkt som jag idag gör, helt sjuuukt gott!!
    Jag tar 2 st ägg och 2 st tsk vatten och vispar ihop lite glatt...
    När jag gör t e x bacon broccoli vitlök, så steker jag först bacon, sen tar jag broccolin, delar den om det är för stora "buskar", vitlöken hackar jag, smakar mer då...Sen häller jag omelletblandningen ovanpå och väntar i ngr minuter innan jag vänder på den. Det är inte alltid omelleten blir HEL, det beror ju lite på fyllningen, men det gör inget för det ser nästan godare ut när det är i olika delar...(jag brukar dela de på 4 när jag har det på stekjärnet och vända en bit åt gången...Ta lite grovmalen svartpeppar på medan du steker, MUMMA!!

    Som makrill tar jag den "vanliga" makrilen, den som ligger i 3-pack (röd förpackning)

    "Metoden" jag använder är min egen, jag har läst mig till "nyttigare" mat, sen en ostskiva hit eller dit på mackan kan ju kvitta! Jag dricker ingen juice längre, värsta fällan! Ingen läsk, BARA vatten och kaffe...
    Ingen godis såklart, men kommer unna mig lite om lördagarna, men jag är mer för nötter och det är ju BRA fett i nötter, så det är ju kanon...

    I det stora hela måste man ju röra på sig mer, och där är jag dålig, det är ju så när man har en jätteliten bebis, och en på snart 4 år som inte går på dagis...Hade det bara vatt dagis för honom , så hade man bara kunnat ta vagnen och ut nån timme...Men men...
    Min man tränar hockey på kvällarna så jag är ganska låst på motionen, men ska försöka hitta luckor till detta ocså..:-)
    Jisses va jag har skrivit!!! Hahahaha!!!

    Om det är ngt mer du undrar över så får du fråga på så mkt du bara vill!:-)

    SvaraRadera
  3. Förlåt MATSKEDAR vatten ska det va...!

    SvaraRadera
  4. Hej igen,Glömde skriva mitt namn,haha Anna heter jag iallafall.Jo jag vet precis vad du menar.Jag har en som på 3 som inte går på dagis och en liten flicka på 10 månader.Jag har verkligen testat allt för att försöka gå ner i vikt men ingenting fungerar för mig.Så jag ska verkligen ta och testa detta med omelett och grovtbröd mm.Just nu har jag testar cambridge kuren funkade inte alls för mig,Visst jag har bara gett det ett halv år men man borde ju se något resultat men icke.Innan jag blev gravid med min dotter så testade jag gl kuren men tycker inte det blev någon skilnad där heller direkt.Den höll jag på med i 1 år ungefär.det hela handlar väl egentligen bara om att man ska lära sig äta rätt.TAck igen för en undebar läsning,din blogg är verkligen fantastisk!/Anna

    SvaraRadera
  5. Hejsan Anna! Ja att tampas med vikten är aldrig roligt...Jag har aldrig varit smal, utan ganska lagom men lite kurvor ändå som jag alltid varit stolt över! Jag strävar inte för att bli smal, bara någorlunda normal, mina kurvor vill jag ha kvar!!:-) Men vikten har ju fått sig en varning efter 2 st graviditeter, med första gick jag upp 30 kg, och vågen pekade 3-siffrigt! Med andra gick jag upp 18 kg...Även att man har gått ner lite efterhand, så har jag en del kilon efter mig som bara finns där och stökar!

    Det här med dieter nu...Efter första barnet, som fyller 4 år i feb, hade jag 15 kg var efter 1½ år, skittrist verkligen...Sen skulle vi gifta oss, tillslut blev jag desperat, så jag hakade på Herbalife, och gick ner 15 kg på 3 månader, vikten började rasa direkt, men sen är det vad som passar till en...Alla är vi olika! Man vet ju aldrig vilket eller vad som biter! Men den metoden funkade för mig iaf...

    Cambridge-metoden har jag bara hört gott om, och att dom som testat den nästan har gått ner direkt och ganska så snabbt...Har du kontaktat dom om din viktnedgång? Låt dom inte lura dig bara!!!

    I det stora hela tror jag med på att ÄTA RÄTT, men ändå kunna ha en dag man unnar sig...
    Vi får se om ngt har hänt med vikten imorgon för min del, då har det gått en vecka...Men sen en annan VIKTIG sak, vikten är lite lurig, det är ju måtten som verkligen talar sanning!

    Lycka till! Hör gärna av dig så jag får veta hur det går! KRAM

    SvaraRadera
  6. Tjoho igen!
    Jag har varit i kontakt med dom och berättat hur det har gåt för mig och efterson jag inte är nöjd så skulle jag få pengarna tillbaka.Jag strävar lite efter samma sak som du.Jag vill inte bli smal bara gå ner några kilo.mina "kärlekshandtag" vore synd att ta bort min sambo älskar dom=)/Anna

    SvaraRadera
  7. Hejsan, bra gjort!!! Och himla bra att du får pengarna tillbaka! Lycka till nu, vi får höras om hur det går, skoj skoj:-) Kramis

    SvaraRadera