måndag 9 november 2009

Svårt att säga NEJ...

Men jag har klarat det...idag i allafall..!
2 hela gånger har jag blivit erbjuden gottesaker, först en smarrig härlig cheesecake a la Cissi, sen en läcker ljuvlig prinsesstårta a la Peter, och jag va stark nog att tacka NEJ båda gångerna..! Fan va jag är bra...!

Min meny a la Jenny har idag smakat såhär:

1 st rågbulle med ost och gurka på morgonkvisten
kaffe och vatten

Kiwi och banan till mellis
vatten

1 st bacon-broccoli-vitlöks omellet till middag
vatten

1 st grovmacka med makrill till kvällsmat
1 st äpple och vatten

Jag skriver det här MEST för min egen skull, ni kanske tycker det är löjligt, men det är ju bara MIG det ska gynna...Och det glädjer mig om ni vill heja på..:-)

Idag har det vatt en bra dag, har vatt på Torpet, och där va även Jennie T och Lottis med sina små sötlökar...
När dom åkte stannade vi kvar, sen körde vi alla och hämtade William på dagis, och Alfons fick säga Hej till sina blivande fröknar:-)
Därefter en snabbis på biblioteket, sen hem till Valjehåla där bästisarna kunde leka av sig lite, och vi mammor tog en kaffe...

Alfons har visst vatt i tidningen idag, som jag SORGLIGT nog har glömt köpa, så jag säger bara FAAN till det...Nån som kanske har BLT från idag..??

Nu ska jag lägga mig en runda i badet, sen blir det nog sängen tidigt...

KRAM

6 kommentarer:

  1. Hej!!!

    Tycker det är himla kul att läsa vad du äter...försöker få lite inspirationen...
    Duktigt att motstå frestelserna....

    Jag har BLT från idag...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Jag såg Alfons i tidningen.. Söt han e som sitter där och kollar på pappa :)
    Vill du ha min tidning?
    Kan ju skriva till mig på facebook isf. (Josefine Jöninger)

    SvaraRadera
  3. Tack båda 2 va snällt av er:-) En vän från jobbet ska ta med sig den hit på torsdag! Shit va många fina tidningar jag fick helt plötsligt:-) Tusen tack, snällt snällt!!!

    Josefine, det har blivit nån knas med min vänskapslista, men jag skickar en vänförfrågan till dig och provar på nytt!:-)

    Lucette, tack å JA man känner sig verkligen som Fröken Duktig!:-) Bara att hålla på så, så får jag se...Det hjälper mig att blogga, då man taggar sig själv ännu mera!
    Maten har jag läst mig lite för, vill ju gärna ha nåt som är gott och samtidigt inte är allt för farligt, sen äta MINDRE och enbart ta frukt som mellis, kan säga att jag redan nu mår bättre i kropp och själ!

    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Hej söt! Kikar in och kolla in dina fina bilder på dina sötnosar! Skrev till Jennie innan att det hade varit kul och ses snart igen. Hur har du det i mellandagarna, tror jag är i K-hamn då ska passa på och gå till tandläkaren =( Annars är det fint här i Kalmar, precis kommit hem från Första hjälpen kurs på barn, mycket lärorikt! Bra jobbat med nya "hälsolivet", är fan inte lätt...Märkte så fort jag slutade amma att jag inte längre kunde stoppa i mej vad som helst (tråkigt men sant) Lisa som blev mamma samtidigt som jag har börjat gå på GI så nu är det slut på våra chokladbollar... Bra på ett sätt, bli ju inte att man tar något till kaffet om inte den andra gör det, men det är ju bara så gott med choklad!! nu bli det sängen, hoppas du få sova gott! Kram och go´natt!

    SvaraRadera
  5. bra att du håller på dig!!! fy Peter å cilla som inte hjälper dig!!! jag hejar på dig:) kram annelie

    SvaraRadera
  6. Hej Sandra! Klart vi måste ses, jag jobbar annandagen, sen är jag ju ledig somvanligt:-)
    Annandagen jobbar jag 8-21...
    Jag tycker inte det är så tufft å motstå frestelser, jag känner mig himla "bra" i kroppen redan! Jätteskönt! Jag är ju en mästare på att småäta annars HELA tiden, så detta är det absoult bästa jag kan göra för mig själv..:-) Detta fixar jag, (hoppas jag)

    Vi får höras lite längre fram och bestämma nåt! Tänker på er ofta, ta hand om er å hälsa dina raringar!!!! PUSS

    Hej Annelie- Mest fy på Peter som är den mest gottegrisiska människan på planeten, men han tränar ju dock bort att på direketn:-) Cissi ska hänga på mig, hon är nyfiken på mina omelleter, så idag ska jag fixa en till henne, hahahaha!!!!! Hoppas allt e fint, KRAM på er

    SvaraRadera