måndag 30 november 2009

Hur säger man stopp...?

Jag har ett litet problem, idag dök det upp och jag har lyckats vara utan det i ca 3 månader...Hur säger man till någon att man har fått nog?!

Människan i fråga gillar jag men inte hennes "nära", som bara pratar SKIT och verkligen skyltar om det...
Denna ständiga jämnförelse mellan barn, och "deras" är ALLTID bättre än alla andras...
Första gången "dom" träffade Alfons va han ungefär 6 månader, då hann dom knappt få av sig kläderna förrän den ena av dom va framme och hastigt drog upp Alfons från golvet där han satt och lekte...Det va ett "test" sa dom sen, för dom ville se om han började gråta...om han tykände sig...Nu gjorde han ju inte det, och man kunde riktigt se besvikelsen i deras ögon...

Nån gång då Alfons va runt 1½ år, ringde "dom" och började fråga ut om han kunde prata nåt...Ja det är väl klart tyckte jag...Då hette det att "deras" kunde minsjäl prata FLYTANDE när den va lika gammal, men andra ord va Alfons kass...

En gång på Mc Donalds för ca 1 år sen, orkade vi träffa på en av "dom" som kom bort till vårt bord och börja "intervjua" Alfons...Han va dock skithungrig och hade matat in sisådär 30 st strips i munnen, och bara glodde på människan..!
Så kläckte hon ur sig: KAN HAN INTE PRATA ELLER?!

När Alvin föddes började den "ena" av dom höra av sig och ville ses, men jag sköt upp det hela tiden...Tillslut va det ohållbart, hon kom hit, tack och lov utan sitt "släptåg"...
Men lyckan varade inte länge då hon kläckte ur sig att "släptåget" sagt att hon skulle förbereda sig på en väldigt STOR unge..!
Under hela fikan fick jag höra hur STOR han va, och jag titta på klockan om och om igen och önskade inget annat än att människan skulle köra hem...

Nån vecka senare träffar vi på hennes "släptåg" på stan, hon hade bara sett Alvin på facebook och i min blogg...Det första hon gör är att dyka rakt ner i vagnen där lille Alvin sover sött, säger högt och tydligt: NÄMEN GUUUUUUD VA TJOCK HAN ÄR!!!
Inget om hur vi mådde och hur allt va, bara att NÄMEN GUUUUUUD VA TJOCK HAN ÄR!!! Hon upprepade det säkert 7-8 gånger, och jag visste att hon ville att jag skulle bli arg, men jag kunde hålla masken, tack och lov!
Sen säger hon: Är han RÖDHÅRIG också???
Bara klanka ner va hennes mål, på ett spädbarn dessutom, fy va LÅGT!
Men jag höll mask, men efteråt mådde jag piss...

Väl hemma blockerade jag människan på facebook, vill ALDRIG veta av henne, allra minst se eller prata med henne, för nästa gång kanske jag inte kan hålla min mask...

Idag hör den "ena" av dom av sig på min mobil, känner hur stel jag blir och svarar inte...Jag vill inte...
Jag vet att den ena av dom blir påverkad av den andre, men i det stora hela är dom båda likadana...

Hur säger man till att man vill bli lämnad ifred, och om man blir ifrågasatt varför....Hur säger man det på ett "hyggligt" sätt...?
Jag har himla svårt att vara elak, jag biter oftast ihop och blir ledsen därefter...Jag är ALLTID så bra på att vara efterklok!
Vet att jag borde höja både näve och röst och dundra ut en rejäl utskällning eller två, men jag orkar inte lägga nån energi på det...
Men "problemet" lär ju tyvärr inte försvinna förrän jag sätter stopp..!

6 kommentarer:

  1. Säg: Far Åt H.....e!!! Det Kommer Att Kännas Sjukt Nice Efteråt... :-))

    SvaraRadera
  2. MEn vad är det för jäkla människor?Herregud,Har dom inget annat vettigare för sig än att vara elaka?
    Vadå tjock?JAg har följt din blogg länge,Jag tycker ingen av dina barn är tjocka!FY för sådana människor

    SvaraRadera
  3. Tror nog att dessa människor mår dåligt själva. Umgås inte med dem som gör dig ledsen. Det mår ingen bra av.
    Du har fina ungar Jenny. Ha nu en skön dag i Ullared. Kram

    SvaraRadera
  4. Du har världens sötaste små pojkar. Om dessa människor inte kan vara glada för din skull är det deras bekymmer, inte ditt! Far och flyg åt såna människor! Fick höra häromdan att min gudson var "lättköpt" bara för att han ler åt allt och alla! Han är otroligt gullig och särsilt när han ler!! Trycka ner barn och deras mammor bara för att, är så jäkla dåligt stil!! Usch vad upprörd jag blev av att läsa ditt inlägg... Saknar dej och längtar tills jag & Vilmer får träffa dej och dina sötnosar!
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att dom har gjort sitt hos dig, de förtjänar inte din vänlighet, ren mobbing!!
    Säg till dom att du mår dåligt i deras sällskap, att det inte ger dig annat än dålig energi... att du inte ser någon mening i att fortsätta umgås eftersom de bara verkar vara ute efter att såra och jämföra.
    Du har underbart goa barn, vilka härliga killar dom är...varken du eller dom behöver såna patetiska människor omkring sig/dig!
    Älskar er alla ♥

    SvaraRadera
  6. Jag har som dig 2 barn, den sista 6 månader.
    Jag är trött men glad.
    Jag behöver ALL energi jag kan få, har inte tid att ha kontakt med folk som snor energi eller inte ger mig energi.
    Detta låter ju som en sånn person. Skit i dom och lägg heller inte ner energi på att hata, vara ledsen eller irriterad.
    Du har friska och fina ungar!!!! hurra!!!!
    Ha en mysig dag! kram :)

    SvaraRadera