måndag 23 november 2009

Mammaträff, klockträff & tonårstank..:-)

Dagen började BRA, pigg som en gris kl 05.00 tillsammans med lilla minikillen i familjen...Kl 07.00 dunsade de 2 andra ner och joinade innan pappi stack till jobbet.
Alfons bestämde sig för Bigge´s idag och en välbehövlig paus från mammi, vi bråkar varenda dag om allt och inget, trotsen tar överhand och det är lika svårt för Alfons som för mammi...Det går ju över, jobbigt när man är mitt i det bara, men det är ju en del av utvecklingen...hmmmmm....

Jag och minikillen styrde kosan mot Sölveshåla och mammaträff hos Lotta, vilket va himla trevligt! Alla va samlade med sina minibebisar, de stora va på dagis...Lite lugn och ro för allihopa samtidigt...
God frukost, och prat om det mesta i livet...TACK härliga mammagänget för en trevlig träff...Ingen kamera idag, lite glömsk nu förtiden...

Hemma vid 13 tiden, och jag riktigt kunde se den där gosiga vilan, men det blev ju inte så...Men det blir ju aldrig som man har tänkt sig...Alvin va megatrött, sovit ungefär 40 minuter på hela dagen, blev helt plötsligt supertäppt i näskontoret, och ville bestämt ha nappen i munnen...
Gick ju inget vidare kan jag ju säga, då det blev problem med att andas...Envis som sin mammi ville han ha nappen kvar i munnen, och näsan igenkorkad...Det hela slutade med ett stort BÖL för han va så förtvivlad...Till slut somna han, och jag med i 3 minuter, då ringer telefon..TACK för den!
Så jag är ganska så trött ikväll, sandpapper i ögona...

Kl 17 kommer Bella som ska med på "Klockträff", och en sekund efter henne trillar Bigge, Totte & Alfons in genom dörren och buset kunde börja...(tur vi stack 15 min därefter...) Iväg och hämta kusinvitamin, och till mamma-Heddan på klockvisning...Härligt gäng som drog från höger och vänster med klockorna, och när träffen va över va alla MINST en klocka rikare:-)

Hem därefter, men först lämna av kusinvitamin, bensinen stod på tom, lite panik (speciellt Bella!) Tanka Jet men varenda tank va ur funktion...
Iväg till Volvo, trodde jag hade 100 lappen i fickan, hitta bara 60 kr..! Pinsam automat som bara ville käka 2 st av 3 tjugolapps, så jag fick tonårstanka...Hur pinsamt är inte det?! Fick typ 3 liter, YES!!!
Snabbt iväg för att undvika bli igenkända, missade både väg och svängar men det gick ju bra ändå! Tur jag hade Bella i bilen, hon förstår mitt lustiga jag ibland..:-)

Nu ska jag myspysa med maken innan jag blir hämtad av John Blund...

Nighty night....

4 kommentarer:

  1. Trevligt det var ikväll vännen. En klcoka rikare blev jag, ååh så nöjd jag är. Lääängtar som sören till jag får den ;).hör jag av mej imorgon. Krams

    SvaraRadera
  2. Ja det va himla trevligt!!! Jätteskoj om du hakar på imån gumman:-) Vi höres på kvisten...Kramar

    SvaraRadera
  3. Haha har du fått nån mer bensin i bilen än?? : ) Tack igen för en mycket trevlig kväll! Längtar efter mina fina klockor! ; ) Ha det gott vännen! Puss&Kram

    SvaraRadera
  4. Hahahahaha japp hon e tankad och fin nu, tankad med en rejäl sedel:-)
    TACK själv sötnos, klockorna kom idag så jag har dom här! Hör av dig OM du vill komma innan mötet, för jag tar med dom dit annars....PUSS

    SvaraRadera