onsdag 23 september 2009

Drömmer!!

Detta vill jag!!

1. Gå ner i vikt
2. Börja sola
3. Köpa en ny garderob
4. Få ha liiite mer egentid

Vikten är dunderjobbig, eftersom den inte är direkt "självförvållad"...Man har ju vatt gravid, och jag tillhör inte den sortens människa som ser ut som en fotomodell 3dagar efter en förlossning! Sen är gravidvikten nåt helt annat, den sätter sig helst som en falukorv runt hela midjan...Och det är just där som det är svårt att tappa vikt...Jag gick upp 30 kg med Alfons, och den vikten fick jag dras med i evigheter, 1½ år efter hade jag 15 kg kvar, och jag såg mig själv som ett äckligt jäkla fetto!

Jag kände mig urlöjlig, för jag motionerade FRUKTANSVÄRT mycket, jag va ute med barnvagnen och power-walkade 2-4 timmar nästan varje dag...
Tillslut fick jag sätta mig på en diet som tog bort 12 kg på 3 månader, effektivt men en smula farligt! När jag sen sluta med den gick jag upp 5 kg igen...
Och just 5 kg har jag fått på köpet efter Alfons, dom sitter som sten, och jag har fått lära mig att leva med dom...

Nu är det 3 månader sen jag födde Alvin, jag gick upp 18 kg med han, och 11 dagar efter förlossningen hade jag tappat 15 kg...
Nu har jag lite vikt INNAN inskrivningen, typ 6-7 kg, och det innebär genast 10 kg att gå ner + "Alfonsvikten"....Detta innebär 15 kg!!!!!
Gissa om jag får ångest när jag skriver detta, ALLVAR...

Vikten är nåt jag verkligen HATAR, för nu OM man ska "banta", får inte äta DET och inte va sugen på DET...Jag har alltid vatt en njutningsmänniska och en jäkla gottegris...Och om jag nu ska välja att gå ner så MÅSTE jag sluta upp med att vara den person jag alltid har varit, och det är jäkligt SVÅRT!!!

Bara handla kläder är en ren förnedring!!! Man får genast dras till den största storleken, och gömma sig där för att tvinga på sig nåt man egentligen inte vill ha men ändå måste...
Man tappar mycket som kvinna när det handlar om vikten, i allafall jag....Jag har ALDRIG känt mig så jäkla skitful som jag är i dagens läge...Har säkert åldrats 10-15 år...

Skulle gärna sätta mig på en diet igen, det är SÅ effektivt MEN det kostar skjortan!!! Ca 2000 kr i månaden tills man har nått sin önskade vikt, sen ska man ingå i ett program för att sen stanna kvar i vikten....Är det VÄRT det??!!

Visst vill man känna sig snygg och fräsch igen....Men till vilket pris som helst..?

Nä nu får det va slutskrivet, bebisen i huset vill ha mammagos!

Kram alla

5 kommentarer:

  1. Har du testat motive active? Tycker det verkar vara många i sbg som lyckats både gå ner och hålla vikten nere med deras hjälp. Har inte en aning om vad det kostar.. men kanske kunde det vara nåt...
    Jag behöver också gå ner i vikt. Och förstår precis hur du känner dig. Hoppas du blir nöjd så du kan må bra iallafall!

    SvaraRadera
  2. Tack, ska genast kolla upp det där!:-) Ja vikten är FÖR tuff att tampas med vareviga dag!!! Allt sitter åt och falukorven runt midjan bara sväller och sväller!!!

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. och efter 3 graviditeter skonas man inte heller! ;-)
    Senast idag fick jag frågan från Bosse:
    -Väntar ni smått igen?...tycker din mage står ut?
    TACK så jävla mycket lixom...jag har värsta mens idag..FÅR man ha det?... 3 barn..varav 2 inom 2 år...måste man se ut som värsta modellen då??
    Såna kommentarer klarar man sig utan,när man redan känner sig tillräckligt pluffsig själv...ELLER HUR?
    kramiz på dig

    SvaraRadera
  4. Jag har inte så väldigt många kilo att tampas med, men de jag har är ett ständigt besvär :( Inga av mina gamla kläder passar..Och då känner mna ju sig tjock varje gång man ska klä på sig! Efter första gick jag ner allt på 3 veckor, sen ytterligare några kilo. Denna gången hänger några extrakilo kvar utan att vilja försvinna. Och degmage har jag med fått! Men det är svårt att hitta tid och lust att hålla igen o motionera massor när man är mitt uppe i småbarnsperioden. Fast det är ju lika viktigt att trivas i sin egen kropp nu som vid vilken annan tid i livet som helst!
    /Josse

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Jag säger bara VIKTVÄKTARNA!!!! Jag tror att det enda rätta är att äta rätt och motionera, då kan man i alla fall hålla det=) Lycka till!

    SvaraRadera