tisdag 1 september 2009

Svackor...

Just precis i detta nu, kan jag känna mig fruktansvärt uttråkad på att gå hemma! Visst är det guld att gå hemma med sina älskade små barn, eftersom det är den enda gången och då ska man passa på...

Men fy vad uttråkad man blir, eller JAG blir...Då kommer man in dessa svackor som får en att bli deprimerad och bölfärdig...Idag är en sån dag, jag känner inte för att vara i detta hus just nu...Inte för att det är jobbigt med barnen, för dom är hur mysiga som helst...Men det är JAG!

Lite är väl för att min man just nu är HUR upptagen som helst, och jag får dra hela lasset själv...Visst att jag fixar det, men jag blir SÅ trött!!
Jag ser huset "förfalla" över allt som behövs göras...Städa städa städa....
Men så fort barnen sover, vill jag bara inte börja plocka, för då är det MIN enda tid för mig själv!!! Dilemma..!
Och städar jag inte blir jag sur, och städar jag blir jag sur, för jag va tvungen att städa!! Hur är man funtad??

Och alla idioter som som påpekar att "du som bara går hemma har väl all tid i världen"
TILL VAD??? Frågar jag då...

Jag vet att min man inte riktigt kan sätta sig in i hur det är att gå hemma, då han aldrig varit pappa-ledig, och ibland är det frusterande att inte bli förstådd...
Och jag tillhör den där tjuriga sorten, då jag surar ihop helt, och vem som helst skulle nog kunna strypa mig..!

Nä idag skulle jag kunna ge vad som helst för att få gå till jobbet, komma ifrån och få känna att man längtar hem...

3 kommentarer:

  1. Du får komma på någonting som ä roligt och som blir din egen-tid. Ex kvällspromenader när maken kan passa barnen.. Den tiden tar jag alltid mig höst/vinter/vår. Mår man inte bra så är det svårt att få sina barn att må bra. Barn ser hur man mår. Tummen upp för egen tid! Se till att ta dig tid! Din tid är lika viktig som din mans, eller? Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Anna...Jo jag försöker göra mitt bästa, men tyvärr kommer det såna här pissdagar oxå!!

    Men imorgon är en annan dag, hoppas på BRA dag då!:-) KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny!
    Det verkar ha varit en sådan dag idag. Jag kände mig jätterastlös men sen tog jag en promenad och träffade en kompis över en fika och när jag kom hem igen hade jag energi till skolarbetet. Men jag vet ju inte hur det är att ha barn men jag vet hur det kan vara att vara rastlös, ingen konstig känsla. Säkert helt naurligt. Som Anna säger, egentid är jätteviktigt! När ska du börja jobba igen?

    Jag är från Listerby, har två systrar Mia 34 och Emma 28. Är du ifrån Ronneby? Eller är det bara att din syster bor här nu?

    Ta hand om dig! Kram kram

    SvaraRadera