söndag 13 september 2009

My man is back in da house...

Superskönt att ha sin goe make hemma igen efter nästan en hel vecka borta...
Visst att jag har haft det SUPER med syrran min och hennes guldklimp, kändes lite i hjärtat när dom åkte idag!!
Man vänjer sig så snabbt, och Elins sällskap är en av de bästa!! LOVE U!!!!!

Nu är allt somvanligt i hålan igen, slut på tjejfilmer och såpor, nu är det sport igen på teve för HELA slanten!:-)
Alfons har vatt superlycklig hela dagen för att papps är hemma igen, och Peter va så glad när han kom hem inatt, att han gick in och la sig jämte Alfons och svek frugan sin...Gulligt värre!!!

Alfons har kommit in i nån slags trots som vi måste tampas med på bästa möjliga sätt...Har vatt ganska så tungt i veckan eftersom man har vatt hemma som "ensamförälder"... Men det är sånt som ska komma, man lär sig förhoppningsvis nånting utav det...stora som små!
Det som är svårt är ju att bita sig i tungan, ibland "rinner" det över...Även den bäste föräldern måste få säga ifrån på skarpen ibland, hur ska barnen annars förstå rätt och fel..?
Jag säger detta för att det på nåt vis ska dämpa mitt dåliga samvete...Jag är verkligen en sån förälder som INTE vill gå runt och "skälla" på mina barn...Men ibland så måste man...
Nåväl, på kvällen innan läggdags pratar vi ofta om dagen som har gått, och reder ut våra "missförstånd", och det slutar alltid med en stor puss och en hårdiskram, vilket känns otroligt skönt!
Jag säger till mina barn varenda dag att JAG ÄLSKAR DOM! Dom ska få höra det, för man vet aldrig vad livet har i sitt sköte...Kan man ge ALLT till sina barn, HELA sitt hjärta, så ska man...Det är viktigt! Speciellt i det samhälle vi lever i idag...

Puss och godnatt alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar