fredag 11 september 2009

Sågspån i ögonen...

Hur orkar man vara så pigg som ungarna i Valjehåla??

Igårkväll hade jag och Elin planerat värsta mamma-myset, trodde vi hade koll på läget och till en början så hade vi ju det...

Alfons somnade 19.15, Alvin och Edvin va lite oroliga, men Alvin kastade in handduken vid 19.30 tiden...Det verkade som Edvin med hade gett upp, så vi satt där vid 19.45 snåret, innan Idol skulle börja och gjorde tummen upp för mamma-mys!
MEN...

Då bestämde sig Edvin för att vakna igen, så Elin fick äta tacos mellan sina tröstrundor...Så fort hon la han ner, så blev han orolig...upp igen! Så fick hon hålla på den lilla stackaren! Tillslut somna han, och då skriker Alfons på ovanvåningen!! Orolig han med...Det gick snabbt dock, bäddade in han lite och gav han en puss...
Tillslut va det lugn och vårt mamma-mys kunde börja...dock en aning trötta...

Film blev det, började en skräckis vid 23 snåret, då hade jag somnat ett par gånger innan dess...Visade sig va en riktigt skitfilm, och som vi hade väntat!

Alvin vaknade till vid 23.50 tiden, och ville ha sin nattflaska....Allt frid och fröjd, alla gick vi upp och hoppades på en lugn natt med lite mer sov...
MEN...

Alvin vaknade vid 02.30, orolig...Fick lägga han jämte mig i sängen...Han somnade vaknade somnade vaknade...Han grät inte men va orolig...
Kl 04.30 går vi ner, dax för en flaska till...Bestämde mig för att inta soffan, varmt uppe, hur det nu kan va det med tanke på väderomslag..
Alvin somna direkt, och jag likaså, hur skönt som helst...
MEN...

Kl 06.00 bestämmer sig Alfons för att vakna, och inte gå och lägga sig igen..Jätteskoj!

Så här sitter man nu, HUR trött som helst! Jag är så trött att jag känner mig sjuk...

Snälla gode Gud, måtte den här dagen bli "gnällfri"...Hoppas barnen kan va glada och pigga, för då smittar det av sig på en trött mamma, och man kan genast bli liite piggare.!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar