torsdag 3 september 2009

Så less på folk!!

Hallå, jag är en superglad 2-barnsmamma, med världens supermysigaste Alfons & Alvin!

Hallå, vi mår alla bra och njuter av varje dag vi får tillsammans!

Hallå, alla ser vi OLIKA ut, så vad exakt är problemet?!

Hallå, att ge sig på ett spädbarn är helsjukt, då det inte kan försvara sig!

Hallå, att alla föds med olika "kurvor", när blev det INTE ok??

Hallå, alla är vi OLIKA, stora, små, smala, kraftiga, muskulösa, bla bla bla!!!

Hallå, SLUTA upp med att kalla MIN son för TJOCK!!
Kan ni inte det, så snälla: HÅLL KÄFTEN!!!!!!

Hallå, titta på er själva istället, försök hitta fel där, för det finns det säkert!!

Hallå, låt OSS vara, låt oss leva, låt oss njuta!

Hallå, snälla DRA NÅT GAMMALT ÖVER ER!!!!

Äckelkramar till er fulingar därute!

7 kommentarer:

  1. Hmm....kan inte mer än att hålla med! Vet inte hur många gånger jag fått höra från folk
    -De var en rejäl liten kille!
    -Oj, vilken stadig bit!
    -Han var rund och go!
    Vad vill de att jag ska svara på det? Bli skogstokig på såna kommentarer om våra små söta hjärtat som är världens finaste och underbaraste som nånsin hänt oss!
    Var bara tvungen och skriva av mej lite...
    Puss på dej söt och sov så gott!

    SvaraRadera
  2. Hej!!!
    Förstår att man blir ledsen över alla kommentarer....
    För min del är det på andra hållet, min lille älskling väger för lite. Han vägde 7170 gr när han var 10 1/2 månad, han fyller 1 år nu i september. Han ligger mycket under kurvan och när vi var på BVC sist sa hon: Du tror inte det är något fel på honom??
    Liksom vad då fel?? Skulle han vara sjuk eller??
    Storebror var inte heller stor när han var i den åldern.
    Han äter bra, är hur pigg och glad som helst...
    Alla är vi olika....

    Kram....

    SvaraRadera
  3. SANDRA- Ja man kan bara bli ARG på såna puckon!!!
    Huvudsaken är väl att dom är friska! Förstår inte hur folk tänker, kankse borde tänka sig för INNAN man hoppas på de pyttesmå....
    PUSS å hälsa!!

    LUCETTE- Menar du att dom sa så på Bvc??? Nu blir jag mörkrädd på riktigt!! Och dit tar man sina barn, och blir behandlad på det viset!! Det gör ONT i mig...
    Som du säger, bara dom är pigga.. Och alla ser vi olika ut, men det verkar inte gå in i allas hjärnor, tyvärr...Hu så hemskt!

    Kram

    SvaraRadera
  4. PRECIS!!,sen är det väl konstigt att man kan veta INNAN vilka kommentarer vissa ska slänga ur sig?!..provocerande pucko!

    SvaraRadera
  5. Jag vet hur de känns vännen!!!! Sådana kommentarer har jag fått höra i 3,5år med wille!!!! Blir ganska jobbigt att lyssna på till slut!!!!!!! Ring om du vill prata!!!

    Alvin e HELT PERFECT!!!!!
    Puss

    SvaraRadera
  6. Vet hur du känner.. Min Alvin var en riktig liten boll när han var liten. Och ALLA sa att han var tjock. Det låter hemskt. Till och med tanter på ritz som inte var speciellt smala) kommenterade att han nog gärna åt kakor.. Till saker hör att mina ungar knappt äter kladd. Alvin fick smaka choklad som första godis nu på sin treårsdag!
    Skit i vad alla säger. När de är bebisar kan de inte bli tjocka!

    SvaraRadera
  7. När dottern min börjat skolan,och träffar skolläkaren första gången så säger han,-Ja,vi får då verkligen inte hoppas du ska växa i den här takten,mer.. Då var hon 7 år,och förstod varje ord han sa,och hon hade också alltid fått kommentarer,först till mig som mamma,när hon var spädbarn,att hon var kraftig,sen när hon blev längre än sina jämnåriga. Jag blev som tokig,och svarade,-Jo,det hoppas jag verkligen att hon gör,för med de här generna vi gett henne,har hon en given karriär som modell!! Nåja,nu var det ju inte så,;),men det var så skönt att ge tillbaka den kommentaren,och han nämnde aldrig nåt mer om hennes längd. Idag är hon 17år,175cm lång,helt perfekt,tycker jag,som bara mäter 167 i strumplästen.. :)
    Sluta lyssna på de tärande,det är de närande vi behöver!
    Kram på dig,
    Janina

    SvaraRadera