tisdag 15 september 2009

Fin dag!

 

Ett gäng glada mammor & barn gav sig av på morgonkvisten till Stora-lekplatsen i "Olyckström" som Alfons säger...(kan ju instämma, jäkla håla det där, men en fin lekpark!)

Jennie hade packat all världens frukostkorg som vi satt och mumsade på i morgonsolen, därefter fick barnen leka fritt, och skoj hade dom! T o m jag blev sugen ett tag och böja leka tarzan i klätterställningen och lekte "hela havet stormar"...Jag va så rolig att jag fick joina kidsen på den stora gungan, tills dom alla tyckte att jag va på tok för tjock, så jag fick gå av..! Roligt va det iaf...

Lille William blev dock dålig efter ett tag, fick feber och började kräkas, så dom packade ihop och gav sig hem...Stackaren!
Dom körde samtidigt som Janina och Hugo (vilken GODBIT den där lille Hugo-mannen!!)
Jag och Jennie stanna kvar med Alvin, Alfons & Dante nån timme extra, kunde helt enkelt inte motstå det FINA vädret!!! UNDERBART!!!

Bjuder på lite bilds från lekparken!

Senare hade vi avtalad tid för att byta bakdäcken på silverbilen, helt slutkörda!!
Det va "Hugos-pappa" säger Alfons som fixade och trixade dit 2 st nya, och det stämmer ju..Och nu är bilen som ny, TACK!! När det byttes däck, så visade det sig att Hugo va där, och Alfons och han fann varandra direkt... Dom lekte och härjade runt i helaste verkstan!! Skoj hade dom, dom jagade varandra, gömde sig för varandra, och hittade på en hel del bus därinne bland alla bilar och vrålåk, gulligt värre!!!

Väl hemma, ett välbehövligt bad för storebror som va helt sotig i fejan...Lillebror fick bada baljan, då han vatt lite svettig idag i det varma vädret...
Nu sover de båda, mamma-Jenny har en liten skål med ostbågar (tack Elin!!)
Fattas bara Pepsi, fy hundan med!!! Då hade det vatt KLOCKRENT!!! Får inta skålen nu, och gå av det på "milrundan" imorgon!!

Puss-kram
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. ät inte för många ostbågar nu,för tyvärr kan jag inte gå Milrundan imorgon :-(..kom precis på att jag ska på föräldrarmöte 18.30-20.00,det blir ju lite väl sent!
    Få gå extra snabbt nästa gång istället ;-)
    Tack för idag och tack för att du hade ögonen med dig o räddade livet på oss *en av de mindre bra bilförarna ge sig till känna*..ska bättra mig..LOVAR! ♥

    SvaraRadera
  2. Åh din lilla gottegris;=) Men håll till godo du...=)
    Måste säga att jag har blivit en riktig liten gotte-apa!! ALLTID sugen på nåt smarrigt och nu gjorde du mig sugen på ostbågar.
    Fy skämmes!! =)

    SvaraRadera
  3. Hej sötnosar!! Blev inte så mkt till ostbågar, då jag känner mig dåsig å täppt i näsan, ingen mat eller godissug alls...:-(

    PUSS

    SvaraRadera