torsdag 24 september 2009

Tempo tempo!

Idag fram till nu har det vatt fullt ÖS!!
Upp på kvisten vid 07.00, egentligen 06.00 för då ville Alfons upp och väckte hela huset med sina tågvänner..!
I allafall så cyklade Peter & Alfons till jobbet, ville skona Alfons från att reagera för starkt på Alvins sprutor...Men det gick så bra så bra så...Han fick 2 st stick i benen...Först sa bvc-tantan:

-Jag börjar med att sticka han i ena, sen kan du trösta och lugna, sen kör vi andra...

Men det ville inte jag, det är ju som att strö salt i såren...Så hon fick kalla in en "syrra" till, så fick dom sticka på en och samma gång...Skona den lille fisen!
Men han tog det som en stjärna, pep till lite vid själva sticken, sen va det hela över och värsta solskensleéndet kom tillbaks igen...
Sen va det dags för vågen och mätningen som visade:
7850 g och 66 cm lång, växt nästan 5 cm på en månad!!

På bcv träffade jag min kära kusin som skulle lämna sin 1-åring på spruta, så vi bokade in en frallefrulle, och insamling av pengar till Ladies Night...
Mycket trevligt!!

Direkt därefter va det dags för Torpet, där vi lagade middag och myste så gott...

Härlig dag!! Det är tänkt att Alfons ska på hockeymatch kl 19.00, men med tanke på att han vatt vaken jättelänge så vet i tusan...Har sagt att han måste ta en liten tupplur om han ska orka med, men det är lättare sagt än gjort...Så vi får se hur det blir med det...

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Ja det där med sömn kan ju vara farligt för en liten kille, hehe Känner igen det där. Sömn har alltid varit ett rött skynke för Tilia 3½ år..:)

    Den nya sötlöken ska heta Myra, ja det är konstigt att döpa en unge till det men det är redan bestämt så det är väl bara till att vänja sig...

    Ja det där med sprutor är inget kul. Har haft min BVC-placering nu och vaccinerade småbarn på löpande band och det var ju helt klart det bästa då vi kunde vara två och ge sprutorna samtidigt i vars ett ben så det förstår jag att du ville.

    Ha det fint! Trevlig helg! Kramar Lisa

    SvaraRadera
  2. Då var denna omgång sprutor avklarade ;-)..medalj till oss och våra ♥-barn :-)
    På Kaili tog hon först den ena och direkt efter i det andra så hon hann inte börja skrika efter första förrens den 2:a var klar :-)...jag hade fullt upp med Dante,så jag behövde inte se lidandet ;-)
    Dante tog också ett sånt stort skutt... 4cm på 2 veckor!! (mellan 2- 2 1/2 månad)...min lilla Sessa kommer se ut som en plutt jämte den långe ståtlige prinsen :-D..framtida mannen i hennes liv... ♥
    kramiz

    SvaraRadera