torsdag 17 september 2009

Tillväxttabell på de 3....


Hittade Peters tillväxttabell igår, SÅ skoj att ha den kvar!!
Jag va inte sen att ta fram alla 3 och jämföra...Sen kom jag på att jag skulle så gärna gärna få fatt i mina födelseuppgifter, så man kunde se lite hur jag såg ut som nyfödd, jag har ju inget sånt, och inget längre fram heller...

Iaf så mailade jag Kalmar lassarett, och fråga om dom har några gamla journaler sparade..så kanske kanske..HOPPAS!!!!
Jag vet att jag va en rejäl flicka när jag föddes, hela 4 kilo! Det har ju båda gossarna fått efter mig, för Peter vägde bara 2910 gram, mätte 49 cm och föddes 1 vecka för tidigt...Alfons vägde 4015, mätte 53 cm...Alvin vägde 4565 och mätte 54 cm..

Det sista jag har på ALVIN är 2-månaderskontrollen, som ser ut såhär:
VIKT: 6900
LÄNGD: 61,5
HUVUD: 41,3

Här kommer ALFONS 2-månaderskontrollen:
VIKT: 5545
LÄNGD: 60
HUVUD: 40,5

Här kommer PETERS 2-månaderskontroll:
VIKT: 5060
LÄNGD: 56,5
HUVUD: 38,5

Skillnad är det ju VERKLIGEN, och gissa om jag är sugen på att veta mitt..! För jag tror gossarna går efter sin mamma i kurvorna..!:-)

Kram-banan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar