torsdag 26 mars 2009

Det trycker på....


Sitter & granskar mina första papper då jag väntade Alfons....
Jag känner ju verkligen av att det trycker på som fan, och fick en sk flashback...det va ju dessa tider med Alfons också...han fixerade sig ju redan mellan V.31-32....
Så det kan ju vara nära nu, med fixering & grejer...(önsketänkande) För jag vet väl som alla andra, som är eller vatt gravida att det ÄR olika!!

Hur som helst så mår jag toppenbra!!! Pratade med min allra äldsta vän idag i telefon, som nyss blev 2-barnsmorsa...Vi jämförde lite krämper, (alltid skoj) men hon den stackarn har haft det jobbigt båda gånger med sjukskrivningar och skit!
Men när hon berätta att hon började "lida" av halsbränna och sura uppstötningar JÄTTE mycket tidigare, känner jag igen mig direkt! Och när hon sa att det verkligen trycker på JÄTTE mycket tidigare, känner jag oxå igen mig!!! Sen att ryggen fått känningar "lättare" den här gången, är väl kanske inte så lustigt! Den har ju redan vatt med en gång innan menar jag!:-) Hur mycket ska den palla liksom....Men lite krämper får man allt ta, det är ju som sagt inte såå lustigt att kroppen reagerar!
Jag är mest "sur" över att man egentligen ORKAR skitmycket i hjärnkontoret, men att utföra det...är en annan femma!! DÅ blir jag lack....Men vet ju att jag får ta igen allt det där sen....

Jag oroar mig inte alls över nr 2, tvärtom!!!! Visst blir det en omställning...men va inte nr 1 en JÄTTEomställning, då man gick från 0 till 1....NÄÄÄ, jag oroar mig icke!! Det ska bli mys med lite barnaskrik och noll sömn, det är lite charm över det hela....Första tiden med Alfons låg jag VAKEN och VÄNTA på att han oxå skulle vakna, hur sjukt är inte det!!!! Kunde INTE sova, jag ville BARA puffa runt på mina rosa små moln:-) Men sen har Alfons ALLTID vatt den där perfekta ungen som har sovit kanon hela tiden...(Är nog lite bortskämd med det!!) Men VI är taggade på en "skrikapa" den här gången!!! Jag menar, va är oddsen på att man får 2 st likadana kids..?? Vi inväntar trubbel...eller inte....I vilket fall, så är DU därinne så in i bombens välkommen!!!!!!

Puss på dig därinne Hillman/ Oliver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar