onsdag 18 mars 2009

Ringde förlossningen idag....

Ajajaj va ont jag fick, blev allt lite bekymrad, så mitt mammahjärta tyckte jag skulle ringa NÅN....
Så valet va enkelt, jag ringde min käraste vän Cissi, men klart att inte hon skulle va hemma just då när jag behövde henne..;-) Fick bli en kollega på jobbet, kära Fru Larsson, som försökte göra sitt bästa för att komma ihåg hur det nu kändes när man va gravid..;-)
NEPP, fick ringa sjukvårdsupplyssningen, som direkt koppla mig till förlossningen!!??

Förklarade mitt ajajaj, och hon tyckte jag skulle komma dit!!!!! Saken är den att när jag sen la på telefonen, försvann ajajet.....Lustigt värre!!
Jag är ju den lyckosamma personen som tillhör den eliten som alltid mår bra i en graviditet, så det är ju klart att man då reagerar när det gör ont..! Vilket man ska tycker jag....
Undras om det kan vara sammandragningar..? Jag ska i allafall plinga min underbart rara barnmorska imorgon, höra va hon säger om det hela ajajet....
Fick lite känningar nu ikväll igen, men lillbusen där inne sprallar på som vanligt om inte mer, men det börjar ju bli ont om plats snart....

Har även haft drömmar om att jag ska föda tidigt den här gången, men NEJ TACK! Inte såhär tidigt....Så jag håller tummarna på att det bara är "vanligt" ont , att allt är bra därinne i mammas mage....

"puss lillbuse"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar