söndag 15 mars 2009

Faan va surt!!!!


Vill inte gå in på så många detaljer, mer än att jag jobbade som säljare för ett klädföretag hösten 07....För att göra historien kort, så sa jag upp mig ca 1 månad INNAN dom konkade....Nu nästan 1 år senare, hör en advokatfirma av sig till mig och påstår att jag har en faktura där på 1 995 kr!!!!!!!
Helt omöjligt!!!! Dom försattes i konkurs 11 juli 08, och fakturan är från den 7 juli 08....och då hade jag ju redan sagt upp mig..! Lovar dyrt och heligt att jag aldrig beställt nåt efter jag sa upp mig, och OM jag hade gjort det så hade jag "bra" personalrabatt, så den summan känns för mig obegriplig!!!!
Kan inte förstå detta!!!!! Får det gå till så???
Allt jag hade, all kontakt va alltid via mail, som stängdes ner i samband med konkursen....Alla kontakter, ALLT!!!!!
Nu står man här och fattar nada!!!!!
Det lustiga är, att sista homepartyt jag hade strax innan jag sa upp mig, sålde jag rätt så bra! Men dom pengarna får kunderna aldrig mer se, vilken besvikelse!!!! Kändes även pissigt för mig, då jag gjorde ALLT i min väg för att få tag på personer inom klädföretaget, utan nåt svar!!! Dåligt värre.....
Så fort det handlar om pengar som ANDRA ska ha, nej nej, inte inte!!!!!!
Sen dimper det istället ner en "påhittad" faktura från en advokatfirma av allt, som påpekar att jag OMGÅENDE ska betala in en skuld på 1 995 kr!!!!!! På vad??????
Jag har mailat till dom och väntar spänt på svar!!!!! Men upprörd och arg, det är jag verkligen....

2 kommentarer:

  1. Låter ju verkligen skumt...det är inte nån kollektion du skulle ha skickat tillbaka?..det är ju en stor summa?..hann du få den nya?
    Då kan dom oxå se till att skicka tillbaka pengarna till ***** oxå,som snällt betalade o inte fick några kläder...vilka idioter!!
    Hoppas det löser sig nu!
    kram

    SvaraRadera
  2. Jo jag fick ju kollektionen fast jag bad dom att inte skicka, men jag skicka tillbaka den fort som faan....Det va ju det nya för det året, för dom nyanställda att betala för kollektionen, men även om det är den summan vilket det säkert är, så va jag ju ingen nyanställd precis....Skit!!!!

    SvaraRadera