tisdag 24 mars 2009

Snopet!!!


Kunde inte riktigt tro mina ögon imorse då jag drog upp persiennen!! SNÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och inte så lite heller!! Va tusan hände med gårdagen?? Gick den och dog????? Hur kan det slå om så..? När jag stod där och titta, fick jag snabbt sällskap av en ganska så chockad Alfons...
-Mamma...snö!!!!!!
Eh ja, det kan man ju kalla det...:-)

Mannen min upp ur bingen, ut och börja skotta....Det roliga är att varje år betalar vi in en summa på 300 kr, detta året 400 kr....Dom skitarna ska ha MER pengar!!! För vad undrar ni säkert då...? Ja det gör jag med....faktiskt!
Pengarna går till en vägförening som ska finnas till när man blir insnöad, eller när det är väldigt halt på vägarna och bilarna bara kanar iväg....Men det verkar dom inte ha förstått!! För under dessa år vi bott här, har vi inte sett röken av dom!!!! Jo förra året kom dom när det hade börjat töa...året INNAN dess, va vi så totalt insnöade så jag kunde inte ta mig till jobbet....VART VAR NI DÅ???? Om man får fråga.....(Jag tror dom reser till varmare klimat jag...) För alla insamlade pengar......

Detta året kunde jag i allafall ta mig till jobbet, tog lite tid, men jag kom fram....Hade dock en idiotlasbil i arslet heeeela vägen till jobbet, gissa om blev hispig??!! Dom tar ju absolut ingen hänsyn, skyddade som dom är i sin monstertruck!!!!!
Det blev en bra dag på jobbet, fick min semester beviljad, så jag går hem redan den 10 april, tjohoo!!!!!! Sen träffade jag EM, vilket va längesen...så vi bestämde het dejt på torsdag!
Nu är jag hemma med halmen, lagom sliten....Alfons sover borta eftersom jag jobbat kväll och mannen är och tränar Blekingelaget, kommer seeeent!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar