onsdag 11 mars 2009

V.24+5















Idag kl 10.30 va det åter igen dax för ett kärt besök hos min barnmorska Lotta, och den här gången ville Alfons följa med!!
Han va på helspänn efter att få lyssna på knytet därinne, och jag förklarade lite smått hur det skulle gå till när man lyssnar på hjärtat...

När jag la mig på britsen, tittade han lite oroat på mig....Lotta tog fram "hjärtljudmaskinen" och började på....
När Alfons hörde hjärtat backade han bakåt så långt att han slog hälarana i dörren:-)
- Jag blir lite blyg nu, sa han.....

När vi sedan tackade för oss, frågade jag han va han tyckte om själva grejen, då sa han: - Mamma, det va lite läskigt....sen blev jag ju himla blyg oxå..!
GOE DEJ älskade barn!!!!!!!

I det stora hela så tyckte han ändå att det va helt "ok" att hänga på till barnmorskan, han vill igen sa han....Vi får väl se...:-)
Här kommer mina värden, drar dom från sist jag va där, sen tänkte jag även skriva upp mina värden då jag väntade Alfons...Kul att jämföra!!

V. 20+0, 6/2-09
Blodvärde 125
Blodtryck 112/54
Fosterljud 155
Vikt + 6kg

V.24+5, 11/3-09
Blodtryck 110/55
Magmått 26
Fosterljud 150

Här kommer mina värden med Alfons:

V.20, 5/10-05
Blodtryck 135/75
Fosterljud 150
vikt + 11,8 kg

V. 24, 31/10-05
Blodvärde 123
Blodtryck 140/80
Fosterljud 146
Vikt + 4 kg

Kramen







4 kommentarer:

  1. Fin du är gomman=)

    SvaraRadera
  2. Det är DU med gumman min:-) TACK!!

    SvaraRadera
  3. Såg ju toppen ut det där ;-)
    kram kram

    SvaraRadera
  4. japp & det känns toppen....men tänk om det är en flicka därinne med tanke på fosterljuden..!

    SvaraRadera