lördag 6 juni 2009



Äntligen va den här dagen över...förlåt men det är så jag känner!

Började såklart med tjatet om försäkringspappret direkt efter kaffet....Tur va ju att karlsloken skulle iväg och spela golf...men samtidigt tur i oturen att vår härlige son hade just bestämt den här dagen med mamma till värsta trotsdagen!!!

Och jag lovar på min stora gravidmage, att jag har aldrig sett vår härliga lilla kille så galen av trots...och nu med av ALLA dagar! I varenda trotssak fick jag sammandragningar och va tvungen att sätta mig ner helt utmattad...va nära säkert 1000 gånger att börja lipa, men det gick ganska så snabbt över till ilska istället...Och som vi har bråkat idag, hela förmiddagen...Nej mamma, tänker jag inte!! Jo Alfons, tänker du visst....Som en sönderhackad skiva, om och om igen...Och skogstokig blir han vår lille kille, så jag såg mig själv i tankarna hur jag kastade ut han från huset och låste dörren..! Fy så hemskt...

Nu lyckades jag ju bita ihop, och medan han sprang rundor och skrek och grät för en skitbagatell, va jag tvungen att låsa in mig på toan....Magen va så hård och jag fick så ont, så jag va tvungen att sätta mig ner och räkna till 10....När jag sedan kom ut va det ganska så lugnt, tack och lov!

Tog silverbilen för att köra till Hällevik, farmor har ju husvagnen där, och jag behövde lite avlastning...Och hon tog han direkt, SKÖNT!!!! Dom gick och handla fika, sparkade boll och lekte...Och jag, jag satt i solstolen och kände hur avslappnad jag blev i hela min kropp...Tack farmor!!!!

Allt frid och fröjd i några timmar tills nästa kille kommer hem, den store....Och började tjata IGEN om sina förbannade papper som skräpar överallt i hushelvetet...Kan ju säga att då tände det till för fröken tjocksmock! Att först hålla på med minstingen i familjen hela långa dagen, och det precis har lagt sig, ja då kommer den store klunsen hem och börjar på...

Så nu får inte den store klunsen ut och spela golf mer, förrän det känns helt ok för mig...Absolut inte nu när jag är i stort behov av honom, han behövs här nu...verkligen! Och Alfons behöver sin pappa också...Men jag tror att han har fattat det, hoppas jag....men han surar fortfarande för sina förbaskade papper..!!

Ikväll va vi en sväng hos Madde och Jimmy på grill, alltid lika trevligt...Glömde tyvärr kameran...Jag och Alfons körde hem vid 21 tiden, då han gick på övertid den lille killen...Och jag blev "baotatrött" efter all mat...Nu är det tyst i huset, jag har egentid tillsammans med datan...men snart kommer mannen hem, måtte han bara hålla snattran om sina papper, annars slänger jag ut han i lekstugan!:-)

Puss & kram alla!!!

3 kommentarer:

  1. sierskan här ;-)..drömde om papprerna inatt..de ligger bland ljusen..såg stearinljus,i en låda,men du får nog dra ut en del saker därifrån för att hitta!
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Hahahaha jo det stämmer nästan!! Dom låg i lådan ovanför ljusen!! Det va Peter själv som hitta dom:-) Jag tittade ändå där igår, och typ rensade ut allt bland reklam, skit överallt i hela huset...men jag har ju inte vetat hur papprena sett ut, så jag skyller helt å hållet på han!!:-) Tack för hjälpen!! Kram

    SvaraRadera
  3. ha,ha vad bra..kan ju inte stämma perfekt alltid ;-)...
    ska se om jag kan få fram en förlossning till dig oxå ;-)
    kram kram

    SvaraRadera