lördag 27 juni 2009

När lille Alvin kom till världen...



Vilken dag kan man verkligen kalla det! Kände ingenting på morgonkvisten, och alla tankar på nåt annat som jag lovat mig själv...
Cissi och William kom på frallefrulle, och vi pratade medans barnen busade på somvanligt...
Kände av lite "mensvärkar" men det va ju inget nytt tyckte jag...Men sen började dom ta lite fart, men jag tänkte:
Nähä du därinne, mig lurar du inte idag!!!!

En aning rastlösa tog vi våra buspojkar och styrde kosan mot Eko, och Cissi håller alltid va hon lovar!! Hon lovade att "valla" mig så lillebror därinne kunde sätta lite fräs...Eller hur tänkte jag, lycka till....
Men som sagt, Cissi håller va hon lovar och när jag satte mina svullna gravidfötter på Ekos golv, så hände nåt...
Då kom det värkar!!! Med 2-3 minuters mellanrum!!! Lillbusen väljer verkligen rätt tillfälle....
Peter ringer, jag tar luren och "halvgråter" för det gör så ont...Han blir nervös i brallan och vill hem, men jag sa:
- Men älskling jag är ju på Eko...
Peter säger:
- Åh va faan gör du där??!!
Jag piper fram ur min graviddimma:
- Jag vallas av Cissi....

Vallningen blev kort, iväg mot kassan, värkar efter värkar som blev kraftigare för varje fotsteg jag tog...
Väl hemma, ringde förlossning för att förbereda...3 timmar senare åker vi in, och kl är då ca 15.30...Öppen 3 cm, tar en dusch- en lååång jävel för det lindrar ju lite...Klar efter nån timme, öppen 7-8 cm!! Och när barnmorskan kollat det, går vattnet- SPLASH!!!!!
Öppen fullt, bara att krysta...Kl 18.25 kommer den lille fisen ut hur söt som helst!!!! Skriker nog mest på hela avdelningen, med gud så härligt att höra!!! Underbar förlossning med 2 st helt fantastiska barnmorskor! Jag är supernöjd:-)
Att sen moderkakan fastade är skitsamma nu, men då va det som att föda ett barn till...Men det är en annan historia...

TACK alla fina människor därute för fina inlägg, GLADAST på hela jorden gör ni mig!!

Puss från världens lyckligaste!!!
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Åhh..han är så lik Alfons,speciellt på det ena kortet..längst ner till höger!!
    Tycker din förlossning låter skrämmande lik min med Dante!!
    Sötnosar!!

    SvaraRadera
  2. Ja det är nästan lite scary...Det va ju som att föda Alfons igen på nåt vis, samma barn liksom...Helt sjukt!!!

    Den här förlossningen va så "löjligt" enkel om man jämnför, en baggis;-)

    Puss-kram

    SvaraRadera
  3. Ja,så kände jag med 2:a gången!
    puss

    SvaraRadera
  4. Grattis till gossen.Kul för er.Önskar er all lycka till.Kram Malin m fam.

    SvaraRadera