onsdag 17 juni 2009

Lugna gatan...


Jag känner lugnet...Nu är jag ensam i Valjehåla, mina grabbar är på golfbanan, Alfons skulle få åka en såndär golfbil, som han kallar för liten "skitbil"...Han va taggad till tusen, när han slängde upp bagen på ryggen och hoppa in i silverbilen...Far och son, så lika, så söta!!!


På kvällen nu en vecka innan bebben ska komma, kan det va skönt med lugnet...Av med teven, tyst i huset...Lugnet....

Det räcker bara med en stund, så är man den där människan igen, som vill ha liv och rörelser, för det är ju det man är van vid....Men att få känna lugnet en liten stund är ändå skönt!


Pratade med Elin, min "syster" som har börjat känna av lite värkar, jippie!!!!! Verkligen på tiden, då hon skulle få bebbe den 6 juni....Som vi längtar!

När jag skriver "syster" så menar jag egentligen syster, men grejsimojset är att hon är:

min-pappas-frus-dotter....Men i våra ögon och hjärtan är vi systrar, så nu vet ni det, ni som inte redan visste...

Så när hon blir mamma för första gången, så blir även jag moster för första gången, och Alfons får en ny kusin....Spännade!!! Gissar på en flicka...vi får se om ett litet tag....


Idag träffade jag Jennie, och vi kunde prata medan barnen lekte...Det va längesen vi träffades själva, men vi behövde det...Vi behövde träffen, och vi behövde känna att vi saknat varandra, och ta steget tillsammans till nåt nytt...Det gjorde vi idag, och det kändes fantastiskt!

Jag känner lugnet....


På eftermiddagen kom mamma, Bigge & Totte på fika...Vi pratade lite midsommar, för den här midsommaren lär bli lugna gatan med tanke på....Vi är 9 st inom familjen som firar, och på kvällen lagom till grill trillar nog 2 st kompisar till oss in på besök och joinar...


Nästa vecka har jag tänkt föda barn, hoppas jag och vi andra...Har sagt sen igår att väskan måste packas, men är inte riktigt klar än....Har packat till bebis, och endast bindor till mig själv! Kanske skulle slänga i lite kläder till mig själv oxå..!

Åh denna väntan och längtan, men det är så kort nu...Även där känner jag lugnet....Lugnet före stormen kanske...Jag smeker min mage så ofta jag kan, för det (kanske) inte blir fler gånger....Och på fredag går jag in i sista veckan som gravid, då lär jag ta många bilder, kanske dom sista....


Puss

3 kommentarer:

  1. Ja det behövdes och det kändes inte nåt konstigt idag..jag upplevde det hela lika positivt! :-)
    Längtar också efter Lillebrorsan ;-)
    kram på er och tack för idag!

    SvaraRadera
  2. Hej söt!
    Så spännande att han snart är här Lilleman! Hör av mej på måndag så kolla vi om det finns tid och ork för lite kaffe, vem vet du kanske har fullt upp med o föda barn =) Tänker på er massor, kramar!!

    SvaraRadera
  3. Hej gumman!! hahahaha ja man vet ju aldrig:-) Men det är ju aldrig fel med fika heller, speciellt med ett sånt kärt besök!!:-)

    Hörs snart, hälsa grabsen & trevlig midsommar

    SvaraRadera