lördag 13 juni 2009

Härlig dag med mycket kärlek...

Inatt sov vi tillsammans alla tre i sängen, Alfons myste och man märkte att det va precis det han behövde...Visst att han brukar tassa in till oss tidiga morgnar, men inatt va det alldeles speciellt med tankte på att det vatt en jobbig dag för honom...
Jag fick dock gå ner till "min" våning tidigt på morgonen, för den store farbror Freij snarkade nåt fruktansvärt!!
Men det tog inte lång tid förrän jag hörde de små tassande stegen, och ett litet rop på mamma:-)

Efter en härlig frukost, gav vi oss av till Kristianstad på lite shopping...
Vi har inte pratat om lillebror alls idag, men Alfons själv har frågat lite....Vi sa att det är lika bra att hålla en låg profil nu fram till dagen D, han vet ju vad som är på gång och vi behöver ju inte prata på tok för mycket, nu när det verkar va så känsligt...

Alfons hittade en keps på Polarn & Pyret, som vi köpte...Han är galen i kepsar den lille kepsnissen! Sen fick han e riktigt fotboll, en riktig läderkula som han å papps är ute med nu och kickar!! Snart kommer dom in och då blir det lördagsgodis...Blir lite sent ikväll, för han somnade till i bilen på väg hem...Men det blir ju så ibland....
I alla fall så har det vatt lite av en "Alfons-dag", han fick bestämma vart vi skulle äta och det blev Burger-king...
När vi kom hem, såg vi att dom visade Ice-agetv, den ville han se med mamma och pappa, så vi burrade ihop oss tillsammans i soffan och myste...
Mannen min har lagt allt arbete på hyllan idag, för även han har ju påverkats av Alfons jobbiga dag igår...Så en härlig familjedag med Alfons i fokus, härligt härligt!!!!
Man borde få ha många såna dagar tillsammans, HELA familjen...Men sen finns det ju "tyvärr" en vardag, fullt av arbete eller annat...

Jag kommer fortsätta göra allt i min makt för att vara en bra mamma, till snart mina 2 barn...Dom är mitt allt, dom är min lycka i livet...Jag skall skydda dom ifrån all ondo....!!
Så härligt att min man ska vara hemma hela juli och augusti, va mycket tid tillsammans vi ska ha hela familjen...Längtar!!!!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar