onsdag 3 juni 2009

Tänk att få va- Pippi för en da...


Om jag skulle få välja vem i helaste världen jag skulle vilja va just idag, ja då hade det blivit Pippi- Världens starkaste! Lätt!!
Tänk att få lite av hennes Astrid Lindgrens styrka, in i min trötta kropp...Tjolahopp tjolahej!!!!
Här kommer jag- Starkast i helaste världen, hoppa och skit på er!!
Jag skulle tatt den där prickiga hästfaan och skumpat iväg långt långt bort från Skåneland, eller gjort min säng till en sån där flygande säng som bara Pippi har, och bjudit med alla gravida på en tur till paradiset, där vi skulle sitta med våra poppande magar och äta pannkakor...
Jag skulle legat som en padda på stranden och matat aptoken min full av bananas, och bara skrattat åt honom...Sen skulle jag byggt en Pippibåt som säkert bara hon kan, och farit iväg ut över land och rike, köpt helaste världen för mina guldpengar, och satt dumma människor som tvingar en till amning i finkan!!
Sen hade jag stångats med tjurar, busat med pirater och banditer tills jag hade blivit sådär skitgravidtrött som bara Jenny Freij är....
Då hade jag byggt ihop en bil, och hällt Konrads kalasklister i den och farit hem igen...
Vilket äventyr...Tänk att få va Pippi för en dag!!
Nu ska jag återgå tillsammans med mina trötta ögon, göra klart maten till mannen min, köra dit med den...Senare kommer 2 superhärliga barnvakter och hämtar världens härligaste 3 åring, då ska jag VILA duktigt!! Ta vara på den tiden, och bara va...Känna min lille "alien" där inne ta sig halvt ut, äta precis va jag vill, och invänta Grey´s och all gråt tillsammans med mina onsdagsvänner...
That´s all for now folks!!!!

2 kommentarer:

  1. Ha,ha,ha...ocensuread pippisaga... låter härligt!...nu är det snart din tur att få gosa med en söt bebis i famnen!
    Spännande greys ikväll..synd bara att det är säsongsavslutning!
    kram på dig

    SvaraRadera
  2. mmmm fram men alla näsdukar du kan, för det är illa på Grey´s...om du inte redan har sett dom förstås..;-) ja jisses va jag vill att han ska komma ut, det verkar han med vilja...känns lite lustigt i kroppen...ont i magen, kommer och går hela tiden, sen mår jag fruktansvärt illa...Men såhär kan man ju må i evigheter, det vet väl du din stackare..;-) Kramen

    SvaraRadera