måndag 1 juni 2009



22,5 graders värme och kl är inte mer än 9.45..!

Härlig solskensdag för alla strandraggare...Här har vi inte riktigt tatt tag i dagen, precis ätit frukost, sen får vi se vad det blir av...Alfons är ju en rastlös liten själ, och jag är ju bara trött och tråkig...Pratade lite med mamma igår om att Alfons inte ville sova över där i förra veckan, som dom två hade planerat...Hon tror att Alfons känner av att det är nåt på gång, han har ju aldrig sett mig sån här förr, och han är ju i den åldern då man är väldigt förstående...När han ser att jag är trött och lägger mig på soffan kommer han direkt, klappar mig på kinden och säger:

-Mamma är du trött nu....Så gosar han lite, och ger mig en puss...

Jag tror att han har svårt att slita sig från mig när han ser hur jag mår, för nu i slutet mår man ju "sådär" bra, men man gör ju ändå allt för att det inte ska synas, man vill ju vara supermorsa! Om nätterna sover jag nere, för det är så svalt och skönt...Däruppe hade jag nog inte överlevt, jag brinner upp så fort jag sätter min fot där! Och på morgonen när jag hör Alfons fotsteg in till vårt sovrum, så frågar han Peter:

-Var är mamma???

Han är så bekymrad och rädd om sin lilla mamma....Och så fort han kommer ner, så spelar det ibland igen roll hur kissig han än är, för han måste in till mig först för att ge mig en puss och kram!

Så tillbaks igen till torsdagen i förra veckan då han helt plötsligt inte ville va hos mormor sin, och nästan började gråta...Så förstår jag nu, att HAN egentligen förstår mer än vad man tror...Han har svårt att släppa taget om sin mamma, när han ser hur trött och sliten jag är, och att jag ibland får jag så ont...Då är han där som en liten stöttepelare, och gör allt så mycket bättre!!! Barn är märkliga, barn kan och förstår så mycket mer än vi ibland kan ana...

Nu ska vi snart gå upp på "svettvåningen" för att fixa med spjälsängen, Alfons är så nyfiken och vill genast upp med alla lillebrors saker..:-) Sen får spendera dagen ute, kanske kör nånstans...Vi får se....Ha en trevlig solskensdag alla stranddiggers!!

KRAMAR!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar